Conseqüències judicials de l’1-O
Junqueras es vanta que el retorn de Ponsatí es produeix gràcies a la derogació de la sedició pactada per ERC
El president d’ERC exhorta l’Estat a respectar la immunitat parlamentària de l’exconsellera

El president d’ERC, Oriol Junqueras, ha portat l’aigua al seu molí a compte del retorn de Clara Ponsatí. El republicà va dir «celebrar» el retorn d’«una consellera de l’1-O» i que ho celebrava en la mesura que el seu partit «treballa perquè no hi hagi ni empresonats, ni ‘exiliats’ com a conseqüència de la lluita per l’autodeterminació de Catalunya».
I en aquest treball es troba, és clar, la negociació per part republicana de la reforma del Codi Penal que va suposar el final del delicte de sedició i la reforma del de malversació. «és evident que la derogació de la sedició ha canviat l’expedient judicial de Ponsatí».
Immunitat
Notícies relacionadesD’altra banda, el líder d’ERC va exigir la «immediata posada en llibertat» de l’exconsellera i va asseverar que Espanya ha de complir els mandats internacionals i respectar la immunitat parlamentària» de què, fins ara, gaudia Ponsatí.
Finalment, va cridar a la mobilització per la lluita per aconseguir que Catalunya triï a les urnes el seu futur estatus polític.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- TURISME BCN reprèn l’estudi sobre fluxos de creueristes que va suspendre la covid
- SOROLL Terrassa pacificarà el carrer d’Arquimedes després d’anys de queixes veïnals
- Transformació de montjuïc Barcelona ampliarà el Sant Jordi Club fins als 9.000 espectadors
- Integració Piera, en estat de xoc després de l’incendi que va arrasar la mesquita
- OPOSICIONS Exclòs un aspirant a Bombers per presumpte frau de la llei trans