Més Madrid
Mónica García carrega contra Podem i Iglesias per voler «tutelar» Yolanda Díaz: «Ho fa sempre a dones»
La líder de Més Madrid brinda el seu suport «sense condicions» a la vicepresidenta del Govern central davant la pressió de Podem
La candidata de Més Madrid, Mónica García, exhibeix suport «sense condicions» a Yolanda Díaz i carrega contra Podem per les pressions a la dirigent i per intentar «tutelar» el seu projecte polític, una situació que ha equiparat a la seva pròpia experiència, quan Pablo Iglesias li va oferir un lloc subaltern en les seves llistes per presentar-se a les eleccions madrilenyes del 2021. «Es fa casualment sempre a dones».
García acudirà a la cita del diumenge 2 d’abril, quan la vicepresidenta segona anunciarà la seva candidatura a les eleccions generals sota la plataforma Sumar. A més de la plana major del partit madrileny, hi acudiran representants d’altres forces com Izquierda Unida, els comuns d’Ada Colau, Compromís, Aliança Verda, Projecte Drago o la Chunta Aragonesista. Està per confirmar l’assistència del líder de Més País, Íñigo Errejón, amb qui Díaz ja va exhibir sintonia la setmana passada en un acte conjunt i aquesta mateixa setmana durant el debat de la moció de censura. No hi acudirà de moment Podem, que ha posat com a condició que Díaz accepti la seva exigència de pactar ja un acord de coalició.
Unes pressions que parteixen des del partit morat, però també del seu exlíder i president de la seva fundació, Iglesias, que llança aquests missatges des de la seva nova plataforma digital, Canal Red. Preguntada per les tensions entre les dues faccions de l’espai en una entrevista a Al rojo vivo de La Sexta, García ha mostrat el seu suport sense fissures a la dirigent gallega, en contraposició a la postura de Podem.
Notícies relacionades«En un moment il·lusionant per a l’espai progressista, volem aportar, acompanyar Yolanda Díaz i que el seu projecte voli com més alt millor, sense posar-li plom a les ales i sense condicions ni cap tipus de pressió», ha advertit la dirigent madrilenya, que ha evocat l’episodi viscut fa dos anys. «A mi no m’agrada quan m’ho van fer a mi en les passades eleccions, jo no ho faig a altres partits i a mi no m’agrada quan es fa, sobretot casualment sempre a dones», ha continuat. «Quan tenim un projecte i sembla que ens han de tutelar en la manera en què portem aquest projecte. Tota la llibertat i tota la confiança a Yolanda Díaz».
Soy Mónica García, tengo 47 años, soy médica de la sanidad pública y madre. Quiero ser la próxima presidenta de la Comunidad de Madrid. pic.twitter.com/xTY1kw02nI
— Mónica García (@Monica_Garcia_G) 16 de marzo de 2021
García es referia així a les eleccions madrilenyes del 2021, quan es va precipitar un avanç electoral i les enquestes dibuixaven com a líder de l’oposició a Isabel Díaz Ayuso mentre Podem pugnava per no desaparèixer a la regió. La resposta d’Iglesias va ser abandonar el Govern i presentar-se com a candidat per assegurar la supervivència del partit a Madrid. Apel·lant de nou a la unitat, com fa ara Podem amb Yolanda Díaz, Iglesias va proposar integrar-se a la seva llista a Mónica García, que va donar un sonor cop de porta al dirigent. «Les dones estem cansades de fer la feina bruta perquè en els moments històrics ens demanin que ens apartem», va dir llavors.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Catalunya aprova una nova llei per erradicar l’LGTBI-fòbia
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- L’H, centenari com a ciutat | els veïns "És una qüestió de resistència"
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
- IRTA-CRESA Macrooperació policial al laboratori investigat per pesta porcina: 40 agents i 12 hores previstes de registre
- Zona euro El BCE manté els tipus en el 2% davant el control de la inflació i la millora de l’economia
- A Sant Adrià Trobat un cadàver al mar a prop del Fòrum de Barcelona
- Despesa en recepta mèdica Paracetamol i omeprazol, els medicaments més consumits el 2024: 110 milions d’envasos venuts
