Congrés dels Diputats
Tamames tanca la seva moció amb un lament: «Han convertit això en un míting espuri»
El candidat proposat per Vox dona per acabada la seva aventura parlamentària amb crítiques als grups pel to d’«exacerbament» utilitzat durant el debat
Va acabar el portaveu socialista, Patxi López, i va demanar la paraula el candidat després de més de cinc hores sense fer-ho, i això que pot intervenir quan vulgui. Ramón Tamames va efectuar aquest dimarts, primer dia del debat de la moció de censura, dues intervencions, o dos i escaig si incloem aquest pessic de crítica a Pedro Sánchez pel «totxo» que li va deixar anar, i no se’l va tornar a escoltar. Fins aquest dimecres, a tall de tancament.
Tamames ha posat fi a la seva aventura amb un lament, extensible a tots els intervinents, ja que no ha fet distinguos ni mencions, a excepció d’una d’irònica sobre Patxi López, precisament. «S’ha creat una situació que ha convertit això en un míting molt espuri», han sigut les seves paraules. «Un míting preparatori de les eleccions autonòmiques i municipals del 28 de maig», ha afegit.
«Sessió mitinguera», ha comentat Tamames, candidat a la Presidència del Govern proposat per Vox. Ha sigut un dels plens més estrambòtics dels últims temps. Hi ha hagut quatre mocions de censura des del 2017: una d’Units Podem, que llavors s’anomenava així; una altra del PSOE i dos de Vox contra Pedro Sánchez. La del 21 i 22 de març del 2023 ha sigut inefable, i no pel resultat, que ja se sap, tot i que falta la votació. El resultat serà un «no» rotund, per recordar. Només Vox recolza aquesta aventura del catedràtic.
A Tamames no li ha agradat el to del debat. «Una exacerbació de les capacitats de crítica, dirigint-se en el pitjor dels casos de cada cosa», ha definit. Segons l’opinió del candidat, s’ha produït una cosa preocupant. Segons el seu parer, s’han atacat «els principis de la convivència i s’ha creat una situació d’amic-enemic per acabar en una situació de dues Espanyes una altra vegada, i no les de Goya, sinó pitjors, les del 36». L’economista, de 89 anys, ha reprovat els grups, sense especificar, per buscar «la separació i la divisió».
«Un Parlament també està per parlar de coses importants», ha afegit el candidat de Vox en aquesta moció de censura, qui, d’altra banda, s’ha defensat dels retrets per no haver presentat programa. Ha tornat el cop amb una acusació als grups, que no li han fet cap comentari sobre el Marroc, ha dit, ni sobre la UE ni sobre la comunitat iberoamericana.
En a penes uns minuts ha recorregut les intervencions dels portaveus. Ha reconegut que li agradaria parlar en termes diferents, potser més conciliadors. «No voldria parlar en aquests termes perquè un cap de moció de censura no ha d’entrar en lluites intestines d’un Parlament, que són normals i poden elevar-se de to, però no m’esperava un míting com aquest en la pàtria de la sobirania nacional», ha emfatitzat.
D’entre totes les al·locucions, s’ha aturat uns instants en la del portaveu del PSOE, just l’anterior a la seva. Amb ironia li ha recomanat el consum d’una «càpsula de cafinitrina» (medicament per a malalties cardíaques) i s’ha adreçat a la presidenta del Congrés, Meritxell Batet, per suggerir que, «per raons de sanitat», adverteixi diputats com Patxi López que «parlin d’una altra manera». «No és manera de parlar a ningú, menys un candidat», ha reblat.
Notícies relacionadesGairebé píndoles d’abast polític. Ha denunciat que el Parlament no hagi votat l’enviament d’armes a Ucraïna i ha injuriat l’ús que al seu entendre fa el Govern de les dones, «com si fossin moneda de canvi». «Vostès són els millors, els més llestos... Ja que per a dones tenim allà (i ha assenyalat amb el braç) Isabel la Catòlica (el seu bust), que ja al segle XVI tenia més poder que el rei».
Així mateix, ha recomanat al president del Govern més humilitat perquè percep en ell l’anomenada «síndrome de la Moncloa», i de manera acusada. «Vostès pensen que ho estan fent molt bé... No és el cas», ha destacat.
- El metro retirarà més de 700 màquines de venda de targetes per evitar ciberdelictes
- "No es poden criminalitzar els immigrants. Jo ara ho soc"
- Septuagenaris amb els peus a la sorra
- Els hotels de BCN ajusten els preus en un estiu de menys despesa turística
- Dia de l'Assumpció de la Verge ¿Quins centres comercials obren avui 15 d’agost a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Obituari Doctor Alaman Millas (1947-2025). Curar el món
- Activat el pla Alfa Activat el nivell màxim d’alerta per risc extrem d’incendis a Catalunya aquest diumenge
- Guerra a Ucraïna Els líders europeus s’ofereixen per facilitar una reunió entre Trump, Putin i Zelenski per negociar la pau a Ucraïna
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Guerra a Ucraïna Zelenski i Trump es reuniran dilluns a Washington després de la cimera d’Alaska amb Putin