Debat al Congrés
Tamames carrega contra l’independentisme i acusa Sánchez d’acabar amb la separació de poders

Quan Santiago Abascal baixava de la tribuna del Congrés, a les 9:45, després de tres quarts d’hora de discurs, el grup de Vox s’ha posat a aplaudir. Ramón Tamames, no. El candidat de la formació ultra per descavalcar Pedro Sánchez s’ha mantingut immòbil, com els 297 diputats que no eren de Vox. Ni tan sols ha mirat Abascal quan aquest passava a prop seu i s’asseia al seu costat. Després, l’exdirigent del PCE ha escoltat atentament Sánchez, una altra vegada Abascal, una altra vegada Sánchez, una altra vegada Abascal i una altra vegada Sánchez, fins que ha arribat el seu torn. Passades les 11.30 hores, i ja sent el protagonista del debat, ha etzibat a les formacions independentistes que «l’autodeterminació no existeix» i al cap de l’Executiu l’ha acusat de «no respectar la separació de poders».
Assegut a l’escó d’Abascal, amb una gerra de cafè sobre la taula i sense desplaçar-se a la tribuna d’oradors per les seves dificultats en la mobilitat, el polític gairebé nonagenari ha desplegat els seus arguments sobre la necessitat d’una moció de censura al Govern de coalició. «En resum, un poder executiu que s’apodera d’altres poders, un problema d’infraestructures nacionals molt limitat, una política de població molt deficient i deficiència en serveis públics. En política exterior també en situació crítica», ha sintetitzat l’exdirigent del PCE.
Un espai especial ha dedicat a Catalunya. Primer, ha denunciat que hi hagi problemes perquè els nens puguin tenir el 25% de les classes en castellà, i després, que el sistema electoral actual porti a una «sobrerepresentació del separatisme», de manera que «els governs nacionals en minoria necessiten suports a canvi de concessions». «L’autodeterminació no existeix», ha conclòs, i ha recordat que en la negociació de la Constitució del 1978 es va deixar fora.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032