Acció exterior del Govern
Pere Aragonès inicia un viatge de nou dies per Llatinoamèrica
El president i la consellera Serret firmaran un conveni amb la província de Buenos Aires i inauguraran la delegació de la Generalitat al Con Sud

Hores després d’aconseguir l’aprovació dels pressupostos i tres setmanes després de la seva visita a Dublín, el president Pere Aragonès i la consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret, iniciaran aquest diumenge un viatge institucional de nou dies per visitar quatre països de Llatinoamèrica: Colòmbia, Uruguai, Argentina i Xile. Els registres que s’abordaran en aquest periple oscil·len des de l’àmbit econòmic fins a la cooperació per la pau, passant per la memòria històrica i els drets humans.
Durant el viatge, Aragonès mantindrà contactes institucionals amb governs nacionals, regionals i municipals dels quatre països i també es reunirà amb exdirigents llatinoamericans, com l’expresident de l’Uruguai Pepe Mujica, i firmarà un conveni bilateral de cooperació entre la Generalitat i el Govern de la província de Buenos Aires. El juliol del 2016, el llavors vicepresident Oriol Junqueras ja va visitar l’expresident uruguaià en el marc d’un viatge que el va portar a Buenos Aires i a Montevideo.
El conflicte amb les FARC
Notícies relacionadesEl viatge començarà diumenge a Colòmbia, on mantindran reunions amb projectes de cooperació i drets humans, empreses i institucions que vetllen per la pau en el conflicte amb les FARC. Dimecres serà el dia de la cita de Montevideo amb Mujica i l’endemà la comitiva es traslladarà a l’Argentina, on firmaran el conveni amb la província de Buenos Aires, que, amb gairebé 17 milions d’habitants, suma gairebé el 40% de la població de la República Argentina. Divendres, Aragonès inaugurarà la delegació de la Generalitat al Con Sud.
Finalment, la comitiva catalana viatjarà dissabte a Xile, on participaran en actes de memòria històrica coincidint amb el 50è aniversari, l’11 de setembre, del cop d’Estat contra el Govern de Salvador Allende, i també participaran en un homenatge a l’artista Roser Bru i al cantautor Víctor Jara, torturat i assassinat per la dictadura d’Augusto Pinochet en el que va ser estadi Nacional de Santiago, rebatejat ja en democràcia amb el nom del cantant.
Política Catalunya Govern Meritxell Serret ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pere Aragonès
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032