Baròmetre del Gesop
Sondeig: Feijóo supera Sánchez en preferències com a president del Govern
Tots els polítics retrocedeixen en valoració i el líder del PP és el preferit en totes les autonomies tret de Catalunya i Euskadi
A més de la polarització política, el baròmetre del GESOP posa de manifest un estat d’opinió majoritàriament negatiu sobre l’evolució del país, cosa que es tradueix en un canvi en les preferències per a inquilí de la Moncloa. Per primera vegada, el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha superat Pedro Sánchez com a president preferit enmig d’una caiguda generalitzada de les valoracions de tots els polítics.
El 21,8% dels espanyols prefereixen Feijóo al capdavant del Govern i el 18,2%, Sánchez. El president del PP amb prou feines ha millorat set dècimes des de novembre, però el líder del PSOE ha retrocedit 3,4 punts. Feijóo també té entre els votants del PP més suports (67%) que Sánchez entre els del PSOE (45%). Per edats, a partir dels 45 anys el favorit és Feijóo, mentre que els més joves estan dividits entre Sánchez i Yolanda Díaz. El líder del PP és el preferit en totes les autonomies excepte a Catalunya, on es prefereix Sánchez, i a Euskadi, on la favorita és Díaz.
Notícies relacionadesLa polarització també es deixa notar en la nota que els espanyols posen als principals líders. Tots retrocedeixen i en la majoria dels casos fins al mínim de la sèrie del Gesop. Díaz repeteix com la més ben valorada (4,6), seguida de Feijóo (4,3) i Sánchez, que perd mig punt i torna a baixar del 4 per quedar-se en el 3,8. La dirigent d’Unides Podem és la que obté millor puntuació dins del seu propi electorat i, de fet, els votants del PSOE la puntuen millor (6) que Sánchez (5,7).
Els electors del PP valoren amb un 6,7 el seu cap de files, però també aproven Sánchez (5,7), mentre que els simpatitzants de Ciutadans suspenen el president del Govern (2,5) i aproven Feijóo (5,1) fins i tot amb una dècima més que a la seva pròpia líder, Inés Arrimadas (5).
Fitxa tècnica
-Empresa responsable: Gesop.
-Tècnica d’investigació: entrevistes telefòniques.
-Àmbit d’estudi: Espanya
Població: majors d’edat amb dret a vot.
Mostra: 1.002 entrevistes.
-Tipus de mostreig: proporcional per comunitats autònomes i dimensió de municipi. Selecció de la persona que cal entrevistar segons quotes encreuades de sexe i edat.
-Marge d’error: +/– 3,10% per a un nivell de confiança del 95% i p=q=0,5.
-Treball de camp: Del 27 de febrer a l’1 de març del 2023.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Política Catalunya Enquestes Alberto Núñez Feijóo Eleccions generals Pedro Sánchez Enquesta GESOP
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mobilitat La línia de metro que va trencar motllos
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
- Negociació amb el PSOE ERC assegura que amb el nou model de finançament Catalunya rebrà entre 4.000 i 5.000 milions d’euros més
- Catalunya, fàbrica de cànnabis Les baixes penes a Espanya vinculades a la marihuana atrauen les màfies internacionals
