CONGRÉS DELS DIPUTATS
Podem i ERC frenen l’intent del PSOE de reformar el ‘només sí és sí’ per la via ràpida
Rufián trenca la necessària unanimitat dels grups per alterar l’ordre del dia del ple d’aquesta setmana al Congrés
El grup socialista ha intentat modificar el ple d’aquesta setmana al Congrés i incloure la presa en consideració de la seva proposició per reformar la llei del ‘només sí és sí’, però no ho ha aconseguit per l’oposició d’ERC, ja que el seu portaveu, Gabriel Rufián, ha estat qui ha trencat la necessària unanimitat per alterar l’ordre del dia. EH Bildu, representat pel seu diputat Oskar Matute, també s’hi ha pronunciat en contra.
Fonts parlamentàries presents en la Junta de Portaveus han informat a ‘El Periódico de España’, del grup Prensa Ibérica, que el PSOE s’ha mogut perquè la presa en consideració de la seva proposta sigui al més aviat possible, i així, iniciar-ne de seguida la tramitació parlamentària. Ja havia aconseguit a la Mesa de la Cambra, una hora abans, l’aval a la tramitació d’urgència, però l’inici del procediment depèn de la junta de portaveus. No ha aconseguit el seu propòsit.
El reglament estableix que per canviar l’ordre del dia d’un ple és necessària la unanimitat dels presents. Rufián l’ha evitat al pronunciar-se en contra dels canvis d’agenda. Per tant, fins a la setmana del 7 de març, en sentit estricte, no començarà el tràmit d’una proposta que el PSOE vol consumar amb urgència.
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Mazón pacta la sortida amb Feijóo al marge del PP valencià
- Gent gran sola La teleassistència de Barcelona rep 35 trucades diàries d’avis per «conversar per soledat»
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Negociacions a Suïssa Zapatero no dona per «definitiva» la ruptura de Junts i admet que el cas Cerdán «va impactar» en la relació
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- 8 PARTITS SEGUITS ENCAIXANT A falta de joc, Flick intenta resetejar el Barça
