Han passat 150 anys
Barcelona commemorarà l’aniversari de la Primera República
La presentació de la reedició de ‘La República a Barcelona’ de Miquel González i Sugranyes figura entre les activitats previstes
L’Ajuntament de Barcelona commemorarà el 150è aniversari de la Primera República espanyola amb diferents actes i activitats, entre els quals hi ha un llibre, tres faristols i una jornada temàtica, ha explicat el consistori aquest dissabte en un comunicat.
La regidoria de Memòria Democràtica ha preparat la reedició del llibre ’La República a Barcelona. 1873-1874’, de Miquel González i Sugranyes, alcalde de la ciutat en aquella època. El volum, que inclou un centenar de documents i textos dels historiadors Jordi Roca Vernet i Ginés Puente, es presentarà el dia 13 a la tarda a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona. Es tracta d’un llibre d’història escrit per un testimoni, protagonista i analista alhora del que va passar aquells anys.
El 25 de març se celebrarà la jornada ’L’estrella fugaç de la llibertat: a 150 anys de la Primera República (1873-1874)’ al Born CCM, i tindrà vuit ponents entre historiadors, professors universitaris i juristes.
Tres faristols
Notícies relacionadesEs col·locaran tres faristols en diferents punts de la ciutat que recolliran l’explicació dels fets i els personatges que formen part de la memòria de la Primera República a Barcelona. Un estarà ubicat a la plaça de Sarrià, que recordarà les accions del líder republicà Joan Martí Torres que el 8 de gener de 1874 es va alçar junt amb una partida de voluntaris en defensa de la legalitat republicana.
També es rememorarà la figura del poeta, músic i polític republicà federal Josep Anselm Clavé amb un faristol al passeig de Sant Joan. Al carrer Mallorca, al costat del passatge dels Camps Elisis, s’hi alçarà l’últim faristol en record del jardí que hi havia al lloc, considerat un espai de trobada de les classes populars de Barcelona.
- Calendari laboral Els 2 ponts festius a Barcelona abans de l'estiu i un superpont per a qui es pugui agafar dies
- Club d’Estil d’EL PERIÓDICO 30 anys sense Audrey Hepburn: set encerts d’una icona d’estil immortal
- Calendari laboral Els 2 ponts festius a Mataró abans de l’estiu i un superpont per a qui pugui agafar-se dies
- 'Bogeria' i discriminació femenina Marisol Donis, farmacèutica: "El 90% de les dones en psiquiàtrics no tenien cap patiment, se les treia del mig"
- Michael Jackson, més blanc que mai
