Proposta al Parlament
Balcells proposa en plena vaga un pacte nacional per «blindar» el sistema de salut
El conseller insta els grups a debatre el model i el finançament per resoldre les carències que assenyala el personal mèdic

En plena vaga de professionals sanitaris, el conseller de Salut, Manel Balcells, ha fet una proposta al Parlament per abordar el «blindatge» del sistema de salut: un pacte nacional per abordar el model, el finançament i els principals reptes que té al davant. Balcells ha avançat a tots els grups que rebran la invitació formal per implicar-se en aquest debat just quan acabi la vaga convocada.
La sessió de control al Govern està plenament marcada per la triple protesta de col·lectius essencials –sanitaris, personal educatiu i el sector del taxi–, a més de per la falta d’horitzó d’un acord per als pressupostos. Els grups han preguntat als respectius consellers sobre els motius que han fet que aquests sectors es mobilitzessin. El conseller de Salut ha respost a Junts i als comuns que «comparteix» el diagnòstic, però que una altra cosa és «el tractament» per resoldre les carències que assenyala el personal mèdic.
A més, ha assenyalat les retallades de l’última dècada com el principal origen del «malestar». «Deixem passar la vaga i asseguem-nos totes les forces polítiques», ha insistit Balcells, que ha defensat que s’ha trobat aquesta situació en els seus primers 100 dies al Govern, a la qual cosa els comuns han respost que tres dels quatre últims consellers del departament han sigut d’ERC.
- Trail Núria Picas venç el dolor: «He estat en la misèria durant més de set hores»
- A la Metropolitana Nord Els metges titllen de «racista» una ordre de Salut contra els estrangers que es tracten a Catalunya
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest octubre
- Seguretat La Policia Nacional ensenya què marcar al teu mòbil per trucar a emergències sense que el teu agressor se n’adoni
- Fauna de clima càlid Els arbres ‘antisequera’ que Barcelona planta per afrontar el canvi climàtic
- Contaminació La UE prohibeix la purpurina, perles exfoliants i altres microplàstics
- Humanitat Vides exemplars
- Sisè aniversari de l’1-O: tots els actes, en directe
- Moneda Sorpresa amb els bitllets de 500 euros: això els ha passat
- Economia domèstica ¿Com s’ha d’organitzar l’estalvi i la inversió a casa?