Negociació pressupostària
Els comuns avisen que no acceptaran que el Govern pacti el Hard Rock amb el PSC
Albiach recorda que el seu acord amb l’Executiu per als comptes s’ha de mantenir «intacte» i acusa els socialistes de defensar un projecte de «ludopatia»

La líder d’En Comú Podem al Parlament, Jéssica Albiach, assegura que «no preveu» que el Govern accepti la proposta del PSC per desbloquejar el projecte del complex Hard Rock a Vila-seca (Tarragona) com a part de l’acord dels pressupostos de la Generalitat per al 2023. En declaracions a Efe, Albiach ha afirmat que el seu acord amb el Govern «ha d’arribar intacte a la votació» dels comptes.
Per Albiach, això implica que els pactes «posteriors» amb «altres forces polítiques no poden anar en la línia contrària» al que han pactat amb ells, en al·lusió als socialistes i Junts, amb els quals també negocia l’Executiu català. Entre les condicions que el PSC ha traslladat al Govern per pactar els pressupostos del 2023 hi figuren el desbloqueig de projectes com el Hard Rock, l’ampliació de l’aeroport de Barcelona i la prolongació de la B-40 (quart cinturó), tres iniciatives a les quals En Comú Podem s’oposa.
La líder parlamentària d’En Comú Podem recorda que el projecte del Hard Rock és «insostenible des de tots els punts de vista», per la qual cosa, si el Govern l’acceptés, «estaria anant en contra dels seus propis informes» mediambientals, en al·lusió a la Conselleria d’Acció Climàtica. I afegeix: «Crec que per als votants del PSC seria inexplicable que Salvador Illa tombi uns pressupostos que ens fan avançar i ens situen al capdavant en inversió en atenció primària de tot l’Estat per un projecte de país caduc de sagnia i ludopatia com és el Hard Rock».
Amb tot, la líder dels comuns creu que els socialistes catalans mantenen «una postura conservadora» en diverses àrees, entre les quals figuren la vivenda o la fiscalitat, per la qual cosa considera que el PSC s’«allunya de les polítiques del Govern de coalició» a l’Estat, del qual totes dues formacions formen part. Ara bé, Jéssica Albiach ha evitat pronunciar-se sobre amb qui hauria de pactar el Govern, tot i que sí que ha assenyalat que no preveuen un escenari en el qual el Govern i el PSC «arribin a aquests acords» concrets.
Política Catalunya Govern En Comú Podem Pressupostos Generalitat de Catalunya PSC PSC Jéssica Albiach
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»
- Nova instrucció als registres El Govern central aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer