Decisió del Govern
L’Hospitalet i BCN perden la batalla: no acolliran ni l’Agència Espacial ni la d’Intel·ligència Artificial
El Consell de Ministres anuncia que la primera s’ubicarà a Sevilla, i la segona, a la Corunya
Aquests dos nous organismes van a comunitats autònomes governades pel PP

L’Hospitalet de Llobregat i Barcelona han perdut la batalla. La primera volia acollir l’Agència Espacial Espanyola, i la segona, la de Supervisió de la Intel·ligència Artificial, però el Govern ha optat per ubicar-les a Sevilla i a la Corunya, respectivament.
La ministra portaveu, Isabel Rodríguez, ha comunicat la decisió del Govern després de la reunió del Consell de Ministres. Ha remarcat que l’objectiu del Govern és «compartir Estat» i que els nous organismes «puguin arribar a tots els territoris per cohesionar». Es dona la circumstància que les dues comunitats autònomes que les acolliran, Andalusia i Galícia, estan governades en aquests moments per Governs del PP.
Una comissió consultiva designada per l’Executiu ha analitzat les diferents candidatures i ha elevat les seves propostes al Consell de Ministres, que ha aprovat la selecció a la reunió d’aquest matí. En total, l’organisme va rebre 37 candidatures: 21 per a l’Agència Espacial i 16 per a l’Agència d’Intel·ligència Artificial.
La Junta d’Andalusia va recolzar la candidatura, va presentar una seu valorada en 6,7 milions d’euros i l’Ajuntament de Sevilla la cedirà a l’agència sense cap cost. El consistori també ha ofert quatre ubicacions més per si s’ha d’ampliar. La comissió consultiva ha valorat també la connexió via tren i aeroport de la ciutat i la seva capacitat hotelera.
Obligació europea
Notícies relacionadesAmb l’Agència d’Intel·ligència Artificial, Espanya es converteix en el primer país de la Unió Europea amb un organisme així i s’avança a l’entrada en vigor del futur reglament europeu que estableix la necessitat que els estats disposin d’una autoritat supervisora en aquesta matèria. Aquesta agència «s’encarregarà de supervisar el desenvolupament d’un ecosistema respectuós i garantista en l’ús d’aquesta tecnologia i potenciarà l’ecosistema de recerca, empresarial i social relacionat amb aquest àmbit», informa el Ministeri de Política Territorial.
Aquest organisme tindrà també l’objectiu de conscienciar sobre l’impacte de la intel·ligència artificial en la societat i haurà «de minimitzar els riscos que pot portar la intel·ligència artificial en camps com la seguretat, la intimitat i la salut de les persones, així com sobre els altres drets fonamentals».
- L'ovació del Camp Nou al seu personatge il·lustre més estimat
- Pagament mensual La Seguretat Social avisa els pensionistes que vulguin cobrar 31 euros extra
- Tele La lliçó de vida que dona aquest solter a ‘First dates’ a la seva cita que ha sigut aplaudida a les xarxes
- ANÀLISI La contracrònica del Barça-Madrid de Lliga: quan Guardiola va disfrutar com un culer
- ACTUALITAT BLAUGRANA Rosalía estrena una versió de l’himne del Barça amb el seu «Motomami»
- Moció de censura de Vox: quan se celebra, l’hora i el discurs de Ramón Tamames, en directe
- Sinistre al Vallès Un accident a l’AP-7 causa cues de fins a 12 quilòmetres entre la Roca i Parets
- Salaris Aquest és el sou d’un militar a Espanya
- Inseguretat Els veïns de Badalona i l’Hospitalet se senten més insegurs que els de Barcelona
- A L’OCTUBRE ESTAVA TRES PER SOTA ¿Com ha ressorgit el Barça en cinc mesos per treure-li 12 punts al Madrid i apropiar-se de la Lliga?