Polític veterà
Mor Jaume Camps, exdiputat i dirigent de CiU, als 78 anys

L’exdiputat de Convergència i Unió Jaume Camps i Rovira ha mort aquest divendres a Barcelona als 78 anys.
Nascut a Barcelona el 9 de novembre del 1944, es va llicenciar en dret per la Universitat de Barcelona i es va diplomar en estudis tributaris i financers.
El seu activisme polític el va portar a formar part del Sindicat Democràtic d’Estudiants. El 1975 es va afiliar a Convergència Democrática de Catalunya (CDC), formació que va representar en l’Assamblea de Catalunya i en el Consell de Forces Polítiques de Catalunya. També va ser vicepresident de l’Associació per a les Nacions Unides a Espanya.
Notícies relacionadesUn parlamentari d’una dimensió gegantina. Un referent, pare d’algunes de les lleis més rellevants dels 80 i 90. I constructor infatigable de ponts.
— Josep Rull i Andreu 🎗 (@joseprull) 2 de diciembre de 2022
Quan Jaume Camps parlava tothom escoltava. https://t.co/1oidU1nzzf
Va formar part del Parlament com a diputat de Convergència i Unió durant set legislatures, des del 1980 fins al 2005. El 2004 va renunciar a l’escó i va ser proposat per CiU com a membre del Consell Consultiu de la Generalitat.
L’any 2012 va declarar com a investigat en el marc del cas Millet per un suposat pagament de la constructora Ferrovial. Dos anys més tard, el jutge va arxivar el cas amb l’argument que en cas que hi hagués hagut delicte ja havia prescrit.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura