Una jutge suspèn l’emissió del segell de Correus que commemora el centenari del PCE
La magistrada adopta la seva decisió a petició d’Abogados Cristianos que al·leguen que es tracta d’un partit que va cometre crims
El ministre Garzón ha qualificat de «vergonyosa i simptomàtica» la resolució contra una formació «indispensable per a la democràcia»
La titular del jutjat número 30 del Contenciós-Administratiu de Madrid, Carmen Casado, ha decidit suspendre cautelarment l’emissió del segell de Correus que commemora el centenari del Partit Comunista d’Espanya (PCE), a petició d’Abogados Cristianos, segons ha avançat ‘La Vanguardia’.
La resolució, que encara no ha sigut notificada, no entra a valorar el fons de la qüestió –els motius al·legats per Abogados Cristianos que ni tan sols reprodueix en la seva decisió judicial–, sinó que es limita a considerar pertinent la suspensió sol·licitada ja que «s’entén acreditada l’especial urgència que merita l’adopció de la mesura cautelaríssima».
El ministre de Consum i líder d’IU, Alberto Garzón, ha qualificat de «vergonyosa i simptomàtica» la decisió de la jutge des del seu compte de Twitter, en què ha defensat que el PCE «va ser pare indispensable de la democràcia i de la Constitució espanyola».
«Una associació ultra demana que no s’emeti un segell d’homenatge a un partit legal que va ser pare –indispensable– de la democràcia i de la Constitució espanyola i una jutge aprova cautelars per suspendre’n el llançament. Vergonyós i simptomàtic», ha escrit Garzón.
Una asociación ultra pide que no se emita un sello de homenaje a un partido legal que fue padre -indispensable- de la democracia y de la Constitución española y una juez aprueba cautelares para suspender el lanzamiento. Vergonzoso y sintomático. https://t.co/CQPevM34EO
— Alberto Garzón🔻 (@agarzon) 12 de noviembre de 2022
També s’ha mostrat en contra de la decisió de la magistrada el portaveu d’ERC al Congrés dels diputats, Gabriel Rufián, qui mostra la imatge del segell que s’ha suspès i diu textualment: «No retuitegeu aquest segell del PCE que una jutge a instàncies d’Abogados Cristianos ha vetat».
No vayáis a retuitear este sello del PCE que una jueza a instancia de Abogados Cristianos ha vetado. pic.twitter.com/s5XGPQqIP5
— Gabriel Rufián (@gabrielrufian) 12 de noviembre de 2022
Contra el deure de neutralitat
En canvi, la presidenta d’Abogados Cristianos, Polonia Castellanos, ha celebrat la decisió de la magistrada al considerar «intolerable» que s’utilitzin les administracions públiques per «promocionar una ideologia». «Emetre aquest segell va en contra del deure de neutralitat de les administracions públiques, de la llei de memòria històrica i fins i tot de la resolució del Parlament Europeu», ha afegit Europa Press.
Segons Abogados Cristianos, el segell «suposa l’exaltació d’un partit polític que va cometre crims i va perseguir milers de persones únicament per raó de la seva fe». Per això, ha al·legat que «emetre aquest segell és contrari a la llei de memòria democràtica i a la resolució del Parlament Europeu que condemna l’exaltació del comunisme».
Correus va anunciar l’emissió d’aquest segell commemoratiu del Partit Comunista d’Espanya (PCE), que tindria una tirada de 135.000 exemplars i que costaria 0,75 euros a partir de dilluns vinent.
Crítiques de Vox, Ciutadans i PP
El Partit Popular, Vox i Ciutadans van censurar aquest dijous la decisió de Correus d’emetre un segell commemoratiu del primer centenari del PCE, i va arribar a demanar la dimissió del seu director, Juan Manuel Serrano. Això malgrat que el PCE és un partit completament legal a Espanya des del 1977.
«És una vergonya. Retirin-lo», va reclamar immediatament el senador del PP, Rafael Hernando, que va advertir que «el comunisme, el nazisme i el feixisme són ideologies totalitàries condemnades pel Parlament Europeu i que van causar milions de morts».
Notícies relacionadesTambé Vox va denunciar que la història del PCE és «de violència, txeques, passejos, odi i totalitarisme» contra tots els espanyols, «inclosos els d’esquerres». Per això, creu que el millor homenatge seria «que els joves coneguin el seu passat criminal i genocida sense manipulacions»; i proposa com a alternativa que el segell recordi el 86è aniversari de la matança de Paracuellos.
Així mateix, Ciutadans exigeix la dimissió del president de Correus, ja que creu que commemorar el segle de vida del Partit Comunista «és commemorar l’odi, el crim i la misèria». «Contravé, a més, la resolució europea del 2019 sobre el comunisme i el nazisme. Taca la imatge d’Espanya i és una vergonya», van avisar els taronges.
- Millorar la teva alimentació Aurelio Rojas, cardiòleg: "Hi ha fruites que ajuden a reduir l’hormona de l’estrès que bloqueja la pèrdua de pes"
- Apunt Barça més que mai
- El protagonista Flick s’entossudeix que Gavi vagi al Mundial
- LA TEMPORADA BLANC-I-BLAva L’Espanyol espera sortir del túnel del terror davant el Madrid
- TENNIS Kostiuk omple de glòria Ucraïna guanyant a Madrid
