Tribunals
Anticorrupció descarta demanar de nou la imputació de Cospedal a Kitchen
Estudiarà les reclamacions que facin les acusacions populars del PSOE i de Podem per decidir si les recolza
La Fiscalia Anticorrupció ha descartat recórrer la decisió del jutge de l’Audiència Nacional Manuel García Castellón d’imputar l’ex secretària general del PP María Dolores de Cospedal en una peça separada del cas Kitchen, segons han informat fonts jurídiques.
Els fiscals Miguel Serrano i César de Rivas van presentar el passat 2 de setembre dos escrits en què reclamaven la declaració com a investigada de Cospedal i de l’exsecretari d’Estat de Seguretat Francisco Martínez, al considerar que les noves gravacions i anotacions de Villarejo evidenciaven que l’expresidenta de Castella-la Manxa sí que estava al corrent de l’espionatge a l’extresorer del PP Luis Bárcenas.
Ministeri de l’Interior
Però el magistrat va rebutjar en una interlocutòria de 16 de setembre aquesta pretensió, ja que considerava que als àudios no s’aprecien fets nous que justifiquessin la reobertura de la investigació. Per contra, afegia el magistrat, els elements aportats no feien més que «corroborar extrems ja referits en el relat de fets de la interlocutòria de 29/07/2021, confirmant l’existència de la trama en els termes fixats en la resolució», és a dir, al si del Ministeri de l’Interior amb Jorge Fernández Díaz de ministre.
Notícies relacionadesLa Sala Penal de l’Audiència Nacional va confirmar la decisió de García Castellón de finalitzar la seva investigació, limitant les responsabilitats penals al Ministeri de l’Interior, deixant-ne fora, per falta de proves, els responsables del PP.
No obstant, la Fiscalia Anticorrupció estudiarà els recursos presentats o anunciats per les acusacions populars, en el cas del PSOE i de Podem, per decidir si recolza o no les pretensions de reobrir la investigació de la Kitchen.
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
