Cas dels eros
Griñán presentarà incident de nul·litat contra la condemna de 6 anys de presó del Suprem
L’advocat de l’expresident andalús assenyala que també es planteja presentar un recurs d’empara davant el Constitucional contra la sentència
L’advocat de l’expresident de la Junta d’Andalusia José Antonio Griñán ha anunciat que amb «alta probabilitat» presentarà un incident de nul·litat contra la sentència del Tribunal Suprem que el condemna a sis anys de presó per un delicte de malversació comès en el cas dels eros.
L’advocat José María Calero ha explicat a Efe que té 20 dies per presentar l’incident de nul·litat contra la sentència, que té 1.205 folis i encara està analitzant.
A més, l’advocat també es planteja presentar un recurs d’empara davant el Tribunal Constitucional contra la sentència, per al qual el termini és de 30 dies, ha precisat.
Segons el Suprem, Griñán no només va conèixer i va permetre que es paguessin les ajudes a posta del «descontrol» i de les «gravíssimes il·legalitats» sinó que no va fer res per impedir-ho.
La Sala Penal de l’alt tribunal ha fet públic aquest dimecres la sentència dels eros que confirma la condemna per delicte continuat de malversació de cabals públics a qui, com Griñan, van concedir i van pagar les ajudes i als que van permetre que es paguessin coneixent-ne la gestió concreta.
El Suprem considera acreditada «la il·legalitat de la gestió, l’absolut descontrol i la total discrecionalitat amb què es concedien les ajudes o s’utilitzaven els fons».
I afegeix que «la magnitud dels fets explica les dimensions d’aquesta causa i l’existència de més d’un centenar de peces separades pendents d’enjudiciament».
Dues magistrades del Tribunal Suprem, per la seva banda, creuen que la condemna a sis anys de presó a Griñán es basa en «una mera especulació» sense «prova seriosa i sòlida» i consideren que suposa un «sorprenent i significatiu salt al buit».
El Suprem ha donat a conèixer aquest dimecres la sentència –la resolució la va avançar el mes de juliol passat– i el vot particular de les jutges Ana Ferrer i Susana Polo, que consideren que ni Griñán ni quatre càrrecs públics andalusos més havien de ser condemnats per un delicte de malversació de cabals públics, que és el que comporta pena de presó.
Perquè –asseguren– no sabien que a la Conselleria d’Ocupació s’estava distribuint i adjudicant diners «de manera fraudulenta en perjudici de l’erari públic i en benefici il·lícit de patrimonis particulars».
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
