Terrorisme
L’etarra ‘Txeroki’ arriba a Espanya per al seu judici a l’Audiència Nacional
Garikoitz Aspizu estarà reclòs a la presó de Soto del Real, a Madrid, fins aleshores

Les autoritats franceses han entregat aquest dilluns a Espanya l’etarra Garikoitz Aspizu, ‘Txeroki’, perquè sigui jutjat a l’Audiència Nacional. Fonts policials han confirmat a Europa Press que el membre de l’organització terrorista ETA es troba ja a sòl espanyol i que estarà reclòs a la presó de Soto del Real (Madrid).
Segons ha publicat ‘El Correo’, un dels casos pel qual està processat ‘Txeroki’ és un atemptat comès a Bilbao el 2002. En aquella ocasió, l’esclat d’un cotxe bomba en el centre de la ciutat va provocar abundants danys materials. Està previst que l’Audiència Nacional el jutgi el 13 de setembre vinent per aquest fet, tot i que l’etarra haurà de comparèixer diverses vegades davant l’òrgan judicial.
Trasllat des de França
Notícies relacionades’Txeroki’ arriba a Espanya després que els jutges en sol·licitessin a França el trasllat durant almenys sis mesos, però el Tribunal d’Apel·lació de París va acordar l’entrega per dos mesos, segons apunta el diari regional.
No és la primera vegada que el membre d’ETA és entregat a Espanya per ser jutjat. El 2019, el 2015 i el 2009 va comparèixer davant de l’Audiència Nacional.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032