Entrevista al ministre de Cultura i Esport
Iceta: «No seré candidat a l’alcaldia de Barcelona, per ser-ho ho hauria de voler»

A1-153828117.jpg /
El ministre de Cultura i Esports, Miquel Iceta, torna a insistir que no pretén presentar batalla a l’alcaldessa Ada Colau, de manera que no serà el candidat del PSC a l’alcaldia de Barcelona. A més, opina que «els Jocs del 2030 han quedat fora de joc».
¿Vol ser candidat a l’alcaldia de Barcelona?
No. Ho he dit tantes vegades que encara em sorprèn que m’ho preguntin.
-És que el ministre Illa deia que continuaria sent ministre el 30 de desembre i l’endemà se sabia que seria candidat a president.
Caldrà esperar fins al 30 de desembre (riu). No, per ser candidat, hauria de voler ser-ho. Quan li dic que no, és que no. Tenim un candidat molt bo i tinc el legítim objectiu de culminar la feina en el Govern central.
-¿Salvador Illa tampoc seria un bon candidat?
-Salvador Illa serà un magnífic president de la Generalitat. No tothom val per a tot.
-Els canvis es produeixen.
-De vegades passen, però no sempre són bons. No ens agrada improvisar.
-En relació amb la candidatura de Catalunya al marge d’Aragó per als Jocs d’Hivern del 2030, ¿el Govern espanyol la vehicularà cap al COE o cal oblidar ja el 2030?
Qui presenta les candidatures és el COE. Jo crec que els Jocs del 2030 han quedat fora de joc, perquè el COE s’havia compromès a una candidatura conjunta i no hi va haver acord. El futur està molt obert.
Però, sobre la proposta del Govern català, ¿què n’opina?
La respecto. No està clar que la presenti per al 2030. El COE és el que s’ha de definir. Tot això ho he viscut molt malament perquè és una oportunitat perduda. La candidatura era molt ben rebuda pel COI.
Notícies relacionades-¿No fa cap retret al president de l’Aragó?
No tinc retrets per a ningú, només per a mi. Si dos no es posen d’acord, ¿de qui és la culpa? Crec que tots haurien d’haver fet més esforços per trobar l’acord. Perquè el perjudicat és l’esport i el Pirineu. Hem fracassat tots i és lamentable, perquè no passen trens cada dia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda