Lluita judicial contra l’espionatge
Admesa judicialment la primera denúncia pel ‘Catalangate’
Un jutjat de Barcelona accepta la querella d’Òmnium per l’espionatge sofert amb Pegasus
zentauroepp40873070 el portaveu accidental d mnium cultural marcel mauri en r171109114627 /
El jutjat d’instrucció número 21 de Barcelona ha admès la querella d’Òmnium Cultural per l’espionatge que diversos càrrecs d’aquesta entitat han patit mitjançant el ‘software’ Pegasus, dins de la trama d’independentistes els moviments de la qual van ser monitoritzats per l’Estat en un escàndol d’espionatge, que es coneix com a ‘Catalangate’. Aquesta és la primera denúncia que s’accepta per part de la justícia i comporta que el jutge investigarà el succeït, pel que fa a Òmnium Cultural.
❗️ Ha estat admesa a tràmit la primera querella pel #CatalanGate. El jutge investigarà l’espionatge il·legal de l’Estat espanyol contra @omnium
— Òmnium Cultural (@omnium) 27 de junio de 2022
No defallirem en la defensa als atacs a les llibertats individuals i col·lectives de l'Estat espanyol
L’entitat cultural, que compta amb l’exvicepresident de l’organització Marcel Mauri, amb la responsable de l’àrea d’internacional Elena Jiménez i amb Txell Bonet, periodista i companya de Jordi Cuixart, com a víctimes de l’assalt als seus telèfons mòbils, va presentar la demanda el 2 de maig passat amb la intenció de «demostrar la involucració il·legal de l’Estat espanyol en la trama d’espionatge i obrir la porta a una investigació que permeti imputar tots els organismes i poders de l’Estat implicats».
- Locals polèmics Bars que encara exhibeixen simbologia franquista malgrat la llei de memòria democràtica: «No s’entén que no els multin»
- Entrevista Xabier Gómez: «El Papa visitarà homes i dones a la presó de Brians, la parròquia que més estimo»
- Sinistralitat viària Un motorista mor a la mateixa carretera del Brull on un altre conductor de moto va perdre la vida a principis de mes
- Companys de pis Nova app per trobar el company de pis perfecte: s’ha acabat el problema de trobar la persona adequada
- Frau Els experts coincideixen: «Treure diners del caixer d’aquesta manera és posar-ho fàcil als estafadors»
