Lluita judicial contra l’espionatge
Admesa judicialment la primera denúncia pel ‘Catalangate’
Un jutjat de Barcelona accepta la querella d’Òmnium per l’espionatge sofert amb Pegasus

zentauroepp40873070 el portaveu accidental d mnium cultural marcel mauri en r171109114627 /
El jutjat d’instrucció número 21 de Barcelona ha admès la querella d’Òmnium Cultural per l’espionatge que diversos càrrecs d’aquesta entitat han patit mitjançant el ‘software’ Pegasus, dins de la trama d’independentistes els moviments de la qual van ser monitoritzats per l’Estat en un escàndol d’espionatge, que es coneix com a ‘Catalangate’. Aquesta és la primera denúncia que s’accepta per part de la justícia i comporta que el jutge investigarà el succeït, pel que fa a Òmnium Cultural.
❗️ Ha estat admesa a tràmit la primera querella pel #CatalanGate. El jutge investigarà l’espionatge il·legal de l’Estat espanyol contra @omnium
— Òmnium Cultural (@omnium) 27 de junio de 2022
No defallirem en la defensa als atacs a les llibertats individuals i col·lectives de l'Estat espanyol
L’entitat cultural, que compta amb l’exvicepresident de l’organització Marcel Mauri, amb la responsable de l’àrea d’internacional Elena Jiménez i amb Txell Bonet, periodista i companya de Jordi Cuixart, com a víctimes de l’assalt als seus telèfons mòbils, va presentar la demanda el 2 de maig passat amb la intenció de «demostrar la involucració il·legal de l’Estat espanyol en la trama d’espionatge i obrir la porta a una investigació que permeti imputar tots els organismes i poders de l’Estat implicats».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"