Eleccions a Andalusia
Moreno: «M’agradaria enfrontar-me a Olona, però les normes es compleixen»
El president andalús assegura que voldria enfrontar-se a Olona a la campanya del 19-J, però també assegura que les normes han de complir-se i que la decisió només competeix a la Junta Electoral Central
La precampanya de les eleccions andaluses s’ha vist sacsejada per l’anul·lació de l’empadronament de Macarena Olona en el municipi granadí de Salobreña, que deixa en l’aire la seva candidatura a la Junta. El president andalús, Juanma Moreno Bonilla, va assegurar quan va arribar al congrés regional de Madrid que consagrarà Isabel Díaz Ayuso que li agradaria «enfrontar-se i confrontar amb tots els candidats registrats per a les autonòmiques del 19 de juny».
Però, això sí, el candidat del PP que opta a la reelecció també va deixar clar que «les normes s’han de complir» i que la decisió «ni competeix al PP ni a ningú més que no sigui la Junta Electoral Central». «Si em pregunten què m’agradaria, jo li dic que confrontar amb tots, també amb Macarena Olona», va concloure just abans de participar en la taula de debat amb la resta dels presidents autonòmics populars.
Notícies relacionadesDesprés que Salobreña hagi anul·lat l’empadronament, la candidata de Vox té 15 dies per presentar al·legacions. I com publica aquest diari, fins que no passi aquell termini la resolució no serà ferma. La qüestió és que dilluns es compleix la data límit per proclamar les candidatures finals i ara la pilota està a la teulada de la Junta Electoral: haurà de decidir què fa amb la candidatura d’Olona.
Va ser el passat 13 de maig quan es va conèixer que la candidata ultra s’havia empadronat en una de les vivendes que té l’expresident de Vox a Granada, Manuel Martín, sense ser aquesta la residència habitual d’Olona ni haver-hi passat pràcticament temps.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
- Futbol Lamine Yamal anuncia la seva ruptura amb Nicki Nicole: «No ha sigut per cap infidelitat»
