Espionatge
El jutge rebutja la personació de la Generalitat en el cas Pegasus

El jutge de l’Audiència Nacional José Luis Calama ha rebutjat la petició de personació de la Generalitat com a acusació popular en el cas Pegasus per no existir habilitació legislativa específica perquè la persones jurídiques públiques, com és el cas de l’Administració catalana, puguin exercir l’acció popular.
La interlocutòria del jutge recull la doctrina del Tribunal Constitucional i del Tribunal Suprem al respecte, que estableix que el sistema general de la llei d’enjudiciament criminal no permet que les entitats públiques puguin exercir l’acusació popular, a l’estar reservada a altres col·lectius.
El magistrat també descarta que aquesta legitimació es pugui sustentar en la normativa autonòmica que invoca la Generalitat en la seva petició davant el jutjat.
En definitiva, la interlocutòria destaca, en línia amb el que va exposar la fiscalia, que l’acció pública per al seu exercici en el procediment penal correspon en exclusiva al ministeri públic, «i no té cabuda l’exercici per part de persones jurídiques públiques de l’acció popular fora dels casos en els quals aquesta possibilitat està prevista legalment, sense que en el present suposat existeixi previsió legal específica en la qual es pugui emparar la personació pretesa per la Generalitat».
Notícies relacionades
Contra la resolució es pot interposar un recurs de reforma en el termini de tres dies i en apel·lació davant la Sala Penal en cinc dies.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats