Fa un any
Els consellers Budó i Calvet també van ser espiats amb el Pegasus
Últimes notícies en directe sobre el cas Pegasus
El vicepresident Puigneró revela que es van analitzar els mòbils d’11 càrrecs i que ara s’ha pogut aclarir que tres van ser punxats

Els consellers Meritxell Budó i Damià Calvet també van ser espiats amb el programa Pegasus, utilitzat per portar a terme la majoria dels espionatges del Catalangate, segons ha confirmat el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, en una entrevista a Catalunya Ràdio.
L’espionatge a la llavors consellera de Presidència i portaveu del Govern, i al llavors conseller de Territori i Sostenibilitat va tenir lloc fa un any i s’ha pogut conèixer ara. També s’ha pogut confirmar la infecció d’un tercer telèfon, el d’Ivan Monforte, cap de gabinet de Puigneró quan estava al capdavant de la Conselleria de Polítiques Digitals.
Notícies relacionades🔴 El govern ha trobat més casos d'espionatge amb Pegasus a diversos consellers i alts càrrecs de la Generalitat que no havia detectat Citizen Lab, segons ha avançat el vicepresident @jordiPuignero a "El matí": "N'hi haurà més" https://t.co/oyI49XQCQD pic.twitter.com/azT3XgxjWK
— El matí de Catalunya Ràdio (@maticatradio) 4 de mayo de 2022
El vicepresident ha explicat que quan es va saber que el president del Parlament, Roger Torrent, havia sigut espiat amb Pegasus, van demanar a l’Agència de Seguretat de Catalunya, que s’estava posant en marxa, que analitzés els telèfons de les persones del Govern que ho sol·licitessin.
Aquesta operació es va fer amb els mòbils d’11 càrrecs i no es va poder determinar que estiguessin infectats. No obstant, un any després, s’ha pogut confirmar que tres d’ells (Budó, Calvet i Monforte) sí que van ser espiats amb Pegasus.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Rosalía plora en escoltar l’Escolania de Montserrat cantar el Virolai
- Infraestructures El Govern estudiarà restringir l’accés a Montserrat amb previsions de pluges torrencials
- Ple del Parlament El Govern de Salvador Illa estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Entrevista Pablo Duchement, pèrit judicial: «No tot el ‘bullying’ és una qüestió d’autoestima, hi ha nens que són psicòpates»
- Violència política Junts denunciarà per delicte d’odi el vídeo generat per IA de Sílvia Orriols trepitjant el cadàver de Puigdemont