El futur dels mitjans públics
ERC pacta amb el PSC i Junts una direcció transitòria a TV-3 fins a la resolució del concurs públic
La CCMA rellevarà Vicent Sanchis i Saül Gordillo (Catalunya Ràdio) a finals de mes, quan s’aprovin les bases del concurs per comandar la TV i la ràdio públiques

Nova entesa tripartida entre el PSC, ERC i Junts. Després de superar, mitjançant un regat reglamentari, la pressió de socialistes i postconvergents, en un primer instant, la setmana passada, els republicans es van avenir aquest dijous a rellevar els directors de TV-3 i Catalunya Ràdio.
Les tres forces van pactar que, quan la CCMA presenti les bases del concurs que haurà d’elegir els nous directors de la TV i la ràdio pública, els actuals gestors seran rellevats.
S’aconsegueix, doncs, un punt intermedi que satisfà tothom. D’una banda, la dupla PSC-Junts aconsegueix treure de la planta noble dels dos mitjans Vicent Sanchis i Saül Gordillo abans que hi hagi un nou director, sota les noves bases establertes.
ERC, per la seva banda, s’assegura que, al succeir Sanchis i Gordillo per Sígfrid Gras i Jordi Borda just quan s’activa el rellotge del concurs, aquests directors transitoris no s’eternitzin en el càrrec. ¿Hi havia risc d’això? És incert assegurar-ho, tot i que, veient com la renovació de la mateixa CCMA s’ha allargat, no hauria sigut gens estrany.
«Hem evitat la purga per interès partidista sense solta ni volta. Quan a finals de mes s’emportin els plecs al consell de la CCMA el procés d’elecció dels nous directors ja estarà planificada i no serà susceptible de canviar», apunta un portaveu republicà a aquest diari.
A més dels directors actuals, també cessaran els caps d’informatius. Els dos càrrecs, en els dos mitjans, formaven part del pacte polític anterior, derivat de l’aliança de Junts pel Sí. Els postconvergents van escollir el director de TV-3 i el cap d’informatius de Catalunya Ràdio (Francesc Cano) i els republicans, el responsable de notícies de TV-3 (David Bassa) i el comandant de la ràdio.
Notícies relacionadesLa gran diferència en la nova formulació de la CCMA és que, ara, els directors no seran escollits a dit pels partits, just quan ERC anava a ser el primer partit (CiU/PDECat/Junts a part) que accedís a aquest privilegi, sinó per concurs, a fi de despolititzar els mitjans públics.
La setmana passada, la presidenta de la ‘Corpo’, Rosa Romà, va frenar el primer embat del PSC i Junts. Els republicans també pretenien renovar el consell d’administració de l’agència pública de notícies, l’ACN. Agència que, dimecres, va rellevar Marc Colomer, escollit a proposta d’ERC, per Iu Forn, designat per Junts.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura