Relació entre socis
ERC frena el primer embat de la pinça PSC-Junts a TV3 i Catalunya Ràdio
Els republicans neutralitzen la maniobra per designar sengles directors provisionals a la televisió i la ràdio públiques

«Faran la pinça des del primer minut. Ho sabem. Però no hi ha cap altra opció». Aquestes paraules, pronunciades per un republicà el dia de l’acord entre el PSC-Junts i ERC per repartir-se els càrrecs d’entre altres organismes, la CCMA, podien semblar exagerades però van camí de convertir-se en una profecia complerta. Aquest dimecres, els republicans han frenat la primera escaramussa conjunta dels socialistes i els postconvergents.
Les dues forces pretenien que el consell d’administració de la CCMA (àlies ‘la Corpo’, de la qual pengen TV3, Catalunya Ràdio i l’ACN) nomenés dos directors nous, per a la tele i la ràdio, que fossin els que fessin la transició fins a la celebració del concurs que, a partir d’ara, triarà les dues figures.
El PSC, amb tres consellers, i Junts, amb dos, superen els dos d’ERC. Tot i que els republicans compten amb la presidència, en la figura de Rosa Romà. I amb les prerrogatives amb què aquesta compta, com per exemple determinar l’ordre del dia. Un canal que ha utilitzat per no posar sobre la taula l’elecció dels dos directors. Sígfrid Gras, per a TV3 i Jordi Borda, per a Catalunya Ràdio.
El pacte no escrit entre els socis del Govern estableix que el comandament de la televisió li toca ara als republicans, Vicent Sanchís va ser una designació postconvergent, i a Junts, el la ràdio (Saül Gordillo va ser una proposta d’ERC). La jugada del PSC i Junts deixava sense marge d’elecció Esquerra i dotava de dret a veto els socialistes. Sense esmentar la nova falca que introdueix en la relació sempre al límit, o més enllà, entre els socis del Govern. Junts guanyava dos directors, com a mínim, amigables.
Un altre capítol és el de la l’agència de notícies pública, l’ACN. En aquest cas no hi ha en perspectiva un concurs per nomenar un director, i el partit sobre el qual recau la designació és Junts. En paral·lel, també toca renovar el consell d’administració d’aquesta empresa.
Segons fonts republicanes, els postconvergents han mirat de portar a la CCMA el cessament de l’actual director, Marc Colomer (proposat al seu dia per ERC). Esquerra ho ha impedit al·legant que, si es renova la cúpula, Junts ja no tindrà pressa per fer el mateix amb un consell d’administració de l’agència de notícies que li és més favorable. «Volíem que els tres nomenaments [TV3, Catalunya Ràdio i l’ACN] fossin més o menys simultanis. Acceptem que amb l’ACN es vagi més ràpid. Però s’ha de canviar el consell d’administració», sentencia aquesta font d’ERC.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança