Ronda al Congrés
El Govern central es compromet a abaixar la llum, la gasolina i el gas però no concreta com
El Govern central s’ha compromès aquest dimecres a «abaixar la gasolina, la llum i el gas» el 29 de març i a fer-ho «junt amb els socis europeus» i també, espera, amb els grups parlamentaris. Félix Bolaños, ministre de la Presidència, ha insistit en aquesta voluntat tot i que públicament no ha donat cap pista de quina fórmula utilitzaran. Segons ell, en aquests moments s’estan analitzant «diferents alternatives» («ajudes fiscals, ajudes de l’Estat i posar límit als preus de l’energia perquè pugui baixar») i cal esperar a veure quines decisions es prenen al si de la Unió Europea, en la cimera dels dies 24 i 25 d’aquest mes, per acabar de dissenyar el pla nacional per aconseguir que aquesta baixada sigui «immediata».
«Som plenament conscients de les dificultats del nostre país. De quant costa omplir el dipòsit de gasolina i tenir la casa calenta», ha comentat després de reunir-se amb representants del PP al Congrés. A la cita hi han anat, per part del Govern, Bolaños i les tres vicepresidentes, Nadia Calviño, Yolanda Díaz i Teresa Ribera; i, per part del PP, la portaveu, Cuca Gamarra, i els diputats Guillermo Mariscal i Mario Garcés. Fa dies que els conservadors exigeixen una baixada dels impostos de manera urgent.
Vox se n’exclou
El Govern seguirà la ronda de reunions avui mateix amb Ciutadans, el PNB i ERC. Vox ha declinat participar en els contactes amb l’Executiu. Segons fonts del partit d’ultradreta, no volen trencar el «veto» que consideren que els té imposat l’Executiu només per fer-se una «foto» i formar part de negociacions «en un despatx» i «a porta tancada».
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- L’Espanya buidada s’aproxima als nivells de plena ocupació
- GUERRA A UCRAÏNA La Unió Europea denuncia que Rússia ha atacat la seva delegació a Ucraïna
- Violència amb armes Robin Westman, la presumpta autora del tiroteig en una escola catòlica de Minneapolis, va publicar vídeos racistes i amenaces a Trump abans del crim
- SECTOR IMMOBILIARI La lletra petita de la proposta del PP de desbloquejar la construcció de nou milions de vivendes
- Festivals catastròfics (3) Woodstock, 1999: fogueres d’odi, escombraries i testosterona
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions