Guerra en el PP
Génova acusa Ayuso de desencadenar la batalla interna per frenar la investigació sobre el seu germà
García Egea va convocar la presidenta per demanar-li informació sobre un contracte de la comunitat i el possible cobrament d’una comissió de «200.000 euros» per part de Tomás Díaz Ayuso
La direcció del PP nega les acusacions d’«espionatge», però confirma la petició d’informació per la lluita contra la corrupció promesa pel president del partit

La direcció de Pablo Casado considera que la batalla interna que li va presentar Isabel Díaz Ayuso a finals de l’any passat respon, «en gran manera», a intentar «tenir poder al partit i tenir el recolzament del PP» per frenar la investigació sobre el possible cobrament de comissions irregulars del seu germà, Tomás Díaz Ayuso. La dirigent madrilenya demana, des de l’última setmana d’agost, la convocatòria al més aviat possible del congrés del PP de Madrid perquè ella pugui agafar les regnes del partit. Aquesta exigència ha enterbolit diversos conclaves dels conservadors (la convenció del setembre, el congrés provincial de Castella-la Manxa...) i ha traslladat una imatge de debilitat de Casado, que s’ha negat a concedir-li aquest desig.
Fonts de la direcció de la formació conservadora admeten que van intentar obtenir informació sobre un contracte de mascaretes que el Govern de la Comunitat de Madrid va firmar amb una empresa «d’un amic» d’Ayuso del poble de Sotillo de la Adrada (Àvila). L’empresari, íntim de la presidenta i del seu germà, va obtenir aquest negoci per 1,5 milions d’euros.
Segons aquestes fonts, el secretari general del PP, Teodoro García Egea, va convocar Ayuso a la seu de Génova «a l’octubre», per demanar-li que li aclarís els «rumors» que havien arribat a la cúpula sobre el possible cobrament d’una comissió irregular de «200.000 euros» per part del seu germà. García Egea li va recordar el compromís de Casado amb l’exemplaritat i la lluita contra la corrupció i que era necessari comprovar que no s’hagués comès cap irregularitat en l’adjudicació per «evitar aquest possible mal per als dos». Ni en aquesta cita ni en els dies posteriors ni Ayuso ni el germà van dissipar els dubtes amb papers ni informació nova.
Notícies relacionadesA la seu principal del partit neguen la contractació de detectius i l’«espionatge» per arribar a aquest objectiu, però sí que admeten que van intentar obtenir dades. «Si les haguéssim tingut, hauríem anat ja a la fiscalia», assegura un portaveu oficial.
A l’equip de Casado s’ha vist la pugna constant per la convocatòria del congrés del PP de Madrid com un intent de desactivar la recerca d’informació sobre el seu germà mentre que a la Puerta del Sol es considera que Génova ha fet «guerra bruta» al mirar de trobar informació comprometedora sobre Ayuso. Segons ha publicat ‘El Mundo’, una empresa municipal de l’ajuntament, l’Empresa Municipal de Vivenda (EMV), va intentar contractar uns detectius per obtenir informació que pogués comprometre Ayuso i el seu germà, cosa que l’alcalde, José Luis Martínez-Almeida, ha negat aquest mateix matí.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern