Assemblea nacional
La CUP es conjura per ‘recuperar’ Barcelona i debat si fa el salt a Europa
Uns 500 militants es reuniran aquest dissabte a Barcelona per fixar el rumb de la formació en els pròxims cicles electorals
La CUP celebrarà aquest dissabte una assemblea nacional per establir les bases de la seva proposta per al pròxim cicle electoral centrada a acabar amb la «triangulació» de pactes –Barcelona, Generalitat i Govern– per tornar a ser decisius amb una estratègia de ruptura. Uns 500 militants debatran al pavelló Virrei Amat (Barcelona) el pla per recuperar pols territorial a les eleccions municipals del 2023 i obriran el meló dels comicis europeus del 2024, posant sobre la taula el seu salt a Europa.
El portaveu del secretariat nacional Edgar Fernàndez va defensar aquest dilluns en una roda de premsa que «cal posar al dia l’organització» per encarar uns anys convulsos electoralment i amb els comuns guanyant avantatge davant la CUP com a soci preferent del Govern, després del cop de porta cupaire als pressupostos.
Notícies relacionadesAl conclave també es començarà el tràmit per renovar la direcció, el repte principal de la qual serà recuperar la representació a l’Ajuntament de Barcelona i estudiar possibles confluències municipals com va passar a Badalona, Girona i Lleida el 2019. Pendents de decidir si es presenten o no a les europees, la diputada al Congrés, Mireia Vehí, va anunciar que posaran en marxa l’oficina internacional de la CUP, que pretén ser un òrgan dedicat a establir vincles estables amb altres països, com Escòcia, per a l’autodeterminació de Catalunya.
«Sí que es constatarà que el marc europeu és clau perquè l’Estat i el Govern són un mur, i fa falta jugar al terreny de la comunitat internacional per avançar» en el camí cap a la independència, va defensar Vehí, suggerint que l’exdiputada a Suïssa, Anna Gabriel, hi tindrà un paper destacat.
- Història de la ciència L’home que va ficar el cap en un accelerador de partícules i va xocar amb un feix de protons
- Al carrer de la Diputació Mor un nen al precipitar-se per un celobert a l’Eixample de Barcelona
- Fins i tot sense símptomes Els epidemiòlegs demanen que els positius per covid tornin a aïllar-se
- Drama als Alps VÍDEO | Així es va esfondrar la glacera de la Marmolada
- Fantasia i ciència-ficció Si et vas enganxar a ‘Stranger things’, aquestes 6 sèries t’agradaran
- Minut a Minut ‘Masterchef 10’, gala 11 en directe: els concursants hauran d’enfrontar-se a les subhastes
- Verificat De Twitter al Congrés: la història de la notícia falsa sobre el Mundial de Qatar
- BONOLOTO AVUI Bonoloto: Sorteig del dilluns 4 de juliol del 2022
- Nadal evita les sorpreses i entra a quarts de Wimbledon
- Viatge a Catalunya Els premis Princesa de Girona demanen als docents que «enganxin» les nenes a les ciències