Violència sexual
Catalunya controlarà els violadors que surten de la presó amb braçalets GPS
La polsera detectarà on va la persona i si s’acosta a la víctima o a llocs que té prohibits

La Conselleria de Justícia de la Generalitat posarà en marxa el 2022 una prova pilot amb braçalets dotats de GPS per fer el seguiment de les persones que compleixin condemna per delictes sexuals d’alt risc quan obtinguin els permisos penitenciaris, segons han confirmat fonts de la Conselleria.
Ho ha explicat la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, en declaracions a TV-3, i l’objectiu del projecte és assegurar que les persones no reincideixin.
Els braçalets detectaran on va la persona i, si s’acosta a la víctima o a llocs que té prohibits, s’alertarà els Mossos d’Esquadra: «El que farem serà detectar aquest eventual risc per poder tornar a ingressar-lo», ha afirmat Ciuró.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026
- «Genocidi» a Gaza El Govern aprovarà dimarts el decret d’embargament a Israel després de resoldre els esculls a duanes
- El piromusical dels Estopa