Pressupostos Generals de l’Estat
ERC diu que no es donen les condicions per negociar els pressupostos
Vilalta afirma que no es donen les condicions per negociar els comptes de l’Estat
Els republicans treuen l’espantall de l’esmena a la totalitat al Congrés
undefined52593720 la secret ria general adjunta d erc marta vilalta en roda 200302152057 /
50 hores després que el president d’ERC, Oriol Junqueras, amenacés el Govern central i Pedro Sánchez amb no votar a favor del seu projecte de pressupostos («no seria la primera vegada», va dir fent referència al 2019), el partit ha donat aquest dilluns un nou toc d’atenció. «No s’estan donant les condicions que permetin obrir una negociació pressupostària».
Ha sigut la portaveu del partit, Marta Vilalta, qui ha detallat tres àmbits de distanciament. «La nul·la defensa de la llengua, quan n’ha tingut ocasió, com amb la llei de l’audiovisual; el baix nivell d’execució de la inversió pressupostada i el silenci del Govern central pel que fa a la taula de negociació». «Amb quina credibilitat es pot presentar a negociar si no han complert amb el pressupost anterior? I això no fa mal a ERC, fa mal als catalans que es queden sense les inversions promeses», ha sentenciat.
Notícies relacionadesQuan falten 10 dies per a la primera votació al Congrés de la llei del Govern central, Vilalta ha dit que no s’havia pres cap decisió, obrint la porta a una esmena a la totalitat dels comptes.
«Cal poder fer passos endavant en la taula de negociació, això genera confiança», ha explicat la portaveu republicana davant el que s’endevina certa inacció del Govern central.
ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generals de l'Estat Taula de diàleg sobre Catalunya
- A Mejorada del Campo Els llimbs de les 2.000 cases il·legals a Mejorada del Campo, a nou quilòmetres de Madrid: «Paguem impostos però no tenim serveis»
- Radiografia de les edificacions irregulars Espanya suma almenys 665.500 habitatges il·legals, la majoria a Andalusia i València
- Caos ferroviari Les obres als túnels del Garraf arrenquen aquest dilluns i posen en perill la mobilitat al sud de Barcelona durant almenys tres mesos
- Marc Masip, expert en addicció tecnològica: «La relació entre consum de xarxes i problemes de salut mental no és de correlació, és de causalitat»
- Mobilització docent La vaga de professors a Barcelona, Barcelonès i Baix Llobregat arrenca aquest dilluns una setmana d’aturades a tot Catalunya
