Des de Ponferrada
Sánchez reobre el debat de la descentralització territorial de les institucions públiques
El líder del PSOE llança el lema ‘Avancem_’ a una setmana del 40è Congrés Federal del partit i ho planteja com una disjuntiva al «bloqueig» del PP

Pedro Sánchez ha tornat a col·locar el debat de la descentralització territorial de les institucions públiques sobre la taula. A menys d’una setmana que se celebri el 40è Congrés Federal del PSOE, el cap de l’Executiu ha tornat a plantejar la necessitat que Madrid no acapari tota la presència dels organismes públics. La «cohesió territorial», ha defensat, requereix «descentralitzar la presència institucional», que l’Estat sigui present a tots els territoris.
«Crec que és de justícia que entre totes les comunitats autònomes obrim un debat serè, lleial, però també honest de la necessitat que moltes d’aquestes institucions públiques surtin de la capital d’Espanya i representin l’Estat a moltíssims territoris», ha sentenciat el president del Govern en un acte celebrat a Ponferrada amb el secretari general del PSOE a Castella i Lleó, Luis Tudanca.
El líder dels socialistes ha reivindicat que es tracta d’una debat «sa» i «necessari» a Espanya i en el qual la seva formació fa temps que hi està treballant. En concret, els socialistes dialogaran sobre aquest assumpte en el Congrés que celebraran a València la setmana vinent. De moment, Sánchez és partidari que els organismes de nova creació no s’instal·lin a Madrid, sinó en altres autonomies. Sobre els ja creats, el cap de l’Executiu aposta perquè es mantinguin en la capital per no trastocar la vida dels funcionaris que hi treballen.
El plantejament de Sánchez ha quedat clar amb els exemples que ha ofert en l’acte, referint-se al Centre de Capacitats Digitals de Renfe, instal·lat a mitjans d’any a Miranda de Ebro o a l’Institut Nacional de Ciberseguretat ubicat a Lleó. A més, ha anunciat que impulsaran la reactivació de la Ciutat de l’Energia (CIUDEN) o la rehabilitació de la caserna de Montelarreina, a Zamora, per potenciar la recuperació econòmica d’aquests territoris.
Mà estesa a Casado
Notícies relacionadesSánchez també ha aprofitat la seva visita a Ponferrada per acompanyar Tudanca, candidat socialista a les pròximes eleccions, davant els possibles rumors d’un avenç electoral a Castella i Lleó i llançar el que serà el lema del 40è Congrés Federal: ‘Avancem_’. El líder dels socialistes ha vehiculat part del seu discurs a través de la disjuntiva entre «avançar o bloquejar».
«O s’està amb l’avançar o s’està amb el bloqueig. Nosaltres optem per avançar, no perdrem ni un minut en la paràlisi, en la confrontació i el bloqueig en el qual hi ha sotmesos alguns. Tenim molt per fer. Tenim molt per defensar. Hi ha molt per avançar», ha sentenciat. Referent a això, ha convidat l’oposició que «s’uneixi, treballi i remi en la mateixa direcció per fer avançar Espanya». «Quan més units estiguem, millor serà el futur d’Espanya», ha apuntat.
Congrés Federal del PSOE Lleó Castella i Lleó Pablo Casado PP - Partit Popular PSOE Govern Pedro Sánchez
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»