La ‘rentrée’ del Govern
La data de la taula de negociació es perfila per al 16 o el 17
La portaveu descarta l’inici de la setmana del 13 per a la celebració del fòrum
L’Executiu adjudica el manteniment de les autopistes fins al març per 8,4 milions

aragones-sanchez-torra /
La taula de negociació, que des que Pere Aragonès va visitar la Moncloa se sap que celebrarà la seva segona reunió «la setmana del 13 de setembre», es reunirà, finalment, o el dijous 16 o el divendres 17. Tenint en compte que el conseller, i expresident del Parlament, Roger Torrent, un dels possibles integrants de la delegació catalana, ha de declarar el dimecres 15, juntament amb la resta dels membres independentista de la Mesa de la Cambra catalana de l’anterior legislatura davant el TSJC, quedava el dubte si s’aprofitaria l’inici de la setmana o es demoraria cap al final d’aquells cinc dies feiners. La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha aclarit els dubtes i ha assenyalat, sense concretar, que la taula tindrà lloc, a Barcelona, a finals de setmana, és a dir, o dijous o divendres.
La jutge, després que el TSJC acceptés la querella de la Fiscalia, prendrà declaració a Torrent, Josep Costa, Adriana Delgado i Eusebi Campdepedrós per haver permès el debat i votació a la Cambra catalana de diverses iniciatives relacionades amb la monarquia i l’autodeterminació.
Ni plantejar-s’ho
Plaja va reiterar que el Govern «segueix sense contemplar si més no l’opció que Pedro Sánchez no acudeixi» al reinici de la taula de negociació. Una cosa que ‘obligaria’ Aragonès, per allò del protocol polític, a no ser-hi present i que deixaria en mans de Junts, renuents a aquest fòrum de negociació, en concret del vicepresident Jordi Puigneró, el lideratge de la delegació catalana. Un ‘reset’ per al qual, quan falten 15 dies, ni hi ha alineació de les delegacions ni tampoc ordre del dia.
D’altra banda, el Govern va celebrar l’aixecament dels peatges en la majoria de les autopistes catalanes i va recordar que el dèficit d’inversió en infraestructures va propiciar que, als 90, fos la Generalitat «qui va construir les seves vies ràpides», que són les que ara mantenen el pagament per pas. És a dir, l’autopista del Garraf i la via ràpida de l’eix del Llobregat.
Plaja va asseverar que el Govern no impulsaria cap sistema de pagament per als catalans per al manteniment de les carreteres, perquè «aquest debat només s’ha suscitat quan Catalunya» s’ha quedat gairebé sense peatges. Un manteniment que l’Executiu considera que correspon a l’Estat. Mentrestant, en dues de les vies que depenen de l’administració autonòmica, C-32 i C-33, l’Executiu ha adjudicat les tasques de conservació, fins al març, per un import de 8,4 milions.
D’altra banda, la Generalitat ha informat que uns 130 refugiats afganesos han arribat al territori.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos