La setmana de la marxa de Colom
PP, Vox i Ciutadans no creuen Junqueras i carreguen contra Sánchez
«Sap que la majoria dels seus votants no estan d’acord amb els indults» i necessita «aquest tipus de gestos», diuen des de Génova 13
La carta de Junqueras no ha agradat a PP, Vox i Ciutadans, que han aprofitat, per carregar contra el president del Govern, Pedro Sánchez.
Des del PP, consideren que amb la missiva, el republicà ha sortit «en auxili» de Sánchez perquè el president està «desesperat». «Sap que la majoria dels seus votants no estan d’acord amb els indults», assenyalen i necessita «aquest tipus de gestos», tot i que, remarquen aquestes fonts, l’independentisme està «dividit, uns demanant l’amnistia i d’altres defensant la via unilateral».
Encara més dur, el portaveu nacional de Vox, Jorge Buxadé, ha assenyalat que es tracta de la posició d’«un colpista, un home que sabia el que feia» i que va atacar tot l’ordenament jurídic espanyol. El dirigent ultra ha demanat no veure Junqueras com un líder de l’independentisme sinó com a algú que «va posar els catalans en una espiral de violència» i en «una Guerra Civil encoberta».
Per part seva, la presidenta de Ciutadans, Inés Arrimadas, ha qüestionat la paraula del líder d’ERC i exvicepresident i ha afirmat que Sánchez «vendrà» als espanyols «per un plat de llenties» si l’indulta tot i que «un dia» digui que renuncia a aconseguir la independència de Catalunya per la via unilateral. «Si l’únic que ha pogut treure Sánchez després de donar-los-ho tot és que en una carta un dia diguin això, és que ens ha venut per un plat de llenties», ha declarat Arrimadas als periodistes davant el Tribunal de Comptes, on Cs ha presentat una denúncia contra l’ajuda pública concedida a l’aerolínia Plus Ultra.
- La tensió del bloc a la World Climbing Series Comunitat de Madrid 2026: força, estratègia i espectacle en cada moviment
- Familia antivacunes El menor ingressat a l’UCI a Manresa per tètanus fa gairebé un mes que està hospitalitzat
- Agricultura Romualdo va deixar l’obra per dedicar-se al cultiu del festuc: “Ho veig molt bo, tremendament bo”
- Conflicte a l’escola catalana El Govern rebutja reunir-se aquest dimarts amb els sindicats de la vaga de docents a la UB per reobrir la negociació
- Drets laborals Ignacio de la Calzada, advocat laboralista: «Tres canvis il·legals en el teu horari que la teva empresa no pot fer»
