Investidura en suspens
Junts es fa enrere i rebutja investir Aragonès per a un Govern en solitari
ERC es reuneix de nou amb els puigdemontistes i els transmet que només negociarà els vots per a la investidura
Pere Aragonès. /
Junts ha transmès aquest dimarts a la tarda a ERC que no cediran els seus vots per investir el candidat republicà a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, si pretén liderar un Govern en solitari, segons han confirmat a aquest diari fonts d’Esquerra després de la reunió que els dos partits han mantingut al Parlament de manera telemàtica. El secretari general de JxCat, Jordi Sànchez, s’havia compromès a principis del mes d’abril a investir Aragonès amb o sense coalició de govern.
En la primera trobada formal que han celebrat després que els republicans trenquessin les negociacions a la recerca d’un Govern de coalició i limitessin les converses amb Junts a aconseguir els seus vots per a la investidura d’Aragonès per governar en solitari.
En la reunió, els republicans han insistit que l’única opció possible per evitar eleccions és investir Aragonès per fer un Govern en solitari i a partir d’allà continuar negociant sense la pressió de la repetició dels comicis, mentre que Junts ha defensat en un comunicat que «la millor manera d’evitar les eleccions és recuperar les negociacions» per fer un govern de coalició.
- Jocs Olímpics Milà-Cortina 2026 Oriol Cardona fa història als Jocs amb el primer or espanyol en l’estrena olímpica de l’esquí de muntanya
- Els comptes del 2026 Habitatge, mobilitat i educació: totes les claus del pacte Govern-Comuns per als pressupostos
- Aquest dissabte Andreu Buenafuente torna a la feina després de l’aturada per baixa mèdica
- Escàndol ‘royal’ L’expríncep Andreu, Andrew Mountbatten-Windsor: de fill preferit d’Isabel II a una bomba de dispersió per a la corona britànica pel cas Epstein
- Futbol Gerard Piqué s’interessa per la compra d’un club històric del futbol català
