La xacra de la corrupció
L’Audiència demana a Suïssa que desbloquegi 58 milions de Bárcenas i altres condemnats per la Gürtel

L’Audiència Nacional ha sol·licitat a les autoritats suïsses el desbloqueig dels comptes de quatre condemnats pel cas Gürtel, entre ells l’extresorer del PP Luis Bárcenas, per fer front al pagament de les responsabilitats econòmiques imposades en la sentència, que ascendeixen a més de 58 milions d’euros.
Els magistrats de la secció segona del Penal de l’Audiència han dictat una interlocutòria en la qual remeten a les autoritats de la Confederació Suïssa els consentiments atorgats pels quatre condemnats perquè es desbloquegin els comptes que tenien oberts al país helvètic.
A part de Bárcenas, que en aquests moments està sent jutjat pel presumpte pagament de part de la reforma de la seu del PP amb diners de la caixa b, la decisió també afecta el considerat capitost de Gürtel, Francisco Correa; el seu número dos a la trama i exdirigent del PP gallec Pablo Crespo; i Iván Yáñez, apoderat de l’extresorer popular per gestionar els seus diners a Suïssa.
Després d’acceptar els condemnats que es desbloquegessin els fons que tenien en els comptes que van obrir a Suïssa, embargades en virtut de la investigació judicial, el tribunal s’ha dirigit a les autoritats del país helvètic perquè aquests siguin transferits al compte judicial de l’Audiència Nacional «per a la seva aplicació a les responsabilitats pecuniàries a què han sigut condemnats en el present procediment».
El repartiment
Notícies relacionadesEn el cas de Bárcenas, les quantitats objecte de condemna ascendeixen a 36,2 milions d’euros; per a Correa sumen un total d’11,3 milions; en el cas d’Iván Yáñez 6 milions i en el de Crespo, 5,1.
Si quan se satisfacin les responsabilitats econòmiques que pesen sobre ells queda alguna quantitat sobrant dels diners desbloquejats i transferits, la Sala estableix que aquesta quedi a disposició dels altres procediments oberts contra els esmentats penats que parteixin de les mateixes diligències en què s’ha acordat el bloqueig per les autoritats suïsses, és a dir, del cas Gürtel.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se