Iglesias s’acomiada de l’Executiu assenyalant els «límits i contradiccions» de governar amb el PSOE
Pablo Iglesias ja no forma part del Govern de coalició. «Ha sigut un honor ser vicepresident del Govern d’Espanya. Ara em toca continuar treballant on crec que puc ser més útil. Seguim», ha assenyalat Iglesias, que encapçalarà les llistes electorals d’Unides Podem a les eleccions del 4 de maig a Madrid.
Igual com va anunciar la seva decisió d’abandonar l’Executiu, Iglesias ha publicat un vídeo a les xarxes socials després de participar en el seu últim Consell de Ministres. «He pogut confirmar que el Govern és un instrument amb una enorme capacitat per mobilitzar recursos i millorar la manera d’organitzar-nos com a societat», ha remarcat el ja exvicepresident.
Notícies relacionadesHoy ha sido mi último Consejo de Ministros. Orgulloso de terminar mi etapa en el Gobierno de coalición cumpliendo el compromiso de reconstruir el sistema de atención a la dependencia, revirtiendo los recortes del PP. Ha sido un honor ser vicepresidente del Gobierno de España. pic.twitter.com/7h4bQ3Wl9n
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 30 de marzo de 2021
No obstant, com ja va apuntar fa unes setmanes en una entrevista a ‘Salvados’, Iglesias ha insistit que «davant del Govern hi ha oligarquies que exerceixen el seu immens poder polític, econòmic i mediàtic perquè les institucions defensin els seus interessos i no els interessos de la majoria». Però aquest no ha sigut l’únic escull que el líder morat s’ha trobat en els 341 dies que s’ha mantingut a l’Executiu. Segons ha dit, la mateixa correlació de forces dins de la coalició «fa que hi hagi molts límits i contradiccions».
La sortida d’Iglesias per disputar a Isabel Díaz Ayuso la Comunitat de Madrid el 4 de maig obligarà el cap de l’Executiu ha fer una petita reestructuració en el seu Gabinet. Dimecres vinent la ministra de Treball, Yolanda Díaz, assumirà la vicepresidència tercera i serà la responsable d’Economia, Nadia Calviño, qui ocuparà la segona. A més, Ione Belarra deixarà la secretaria d’Estat per a l’Agenda 2030 –quedarà en mans d’Enrique Santiago– per situar-se al capdavant del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- A Los Angeles Moren el director Rob Reiner i la seva dona, Michele Singer, apunyalats a casa seva, a Los Angeles
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
