Protestes a Barcelona per Hasél
Aquesta és la italiana detinguda per cremar una furgoneta de la Guàrdia Urbana
La premsa del país apunta que es tracta de Sara Casiccia, una anarquista torinesa de 35 anys resident a Barcelona
Queda en llibertat després d’una prova pericial antropomètrica que assenyala que no va ser ella qui va incendiar el vehicle

Aquest dissabte les protestes per la detenció i empresonament del raper Pablo Hasél van anar un pas més enllà al degenerar en disturbis a Barcelona que van culminar amb la crema d’una furgoneta de la Guàrdia Urbana. Una de les principals acusades per aquest atac és, segons la premsa italiana, Sara Casiccia, una anarquista torinesa de 35 anys resident a la capital catalana.
La jove italiana ha quedat en llibertat després de la presentació per part de la seva defensa d’una prova pericial antropomètrica que apunta que la persona que va tirar líquid inflamable a la furgoneta no és ella, segons ha pogut confirmar EL PERIÓDICO de fonts jurídiques. Sara Casiccia, de 35 anys i originària de Torí, ha estat tres setmanes a la presó acusada de ser la presumpta autora material de l’atac.
La policia espanyola l’acusava de ruixar amb aiguarràs una furgoneta del cos d’antiavalots que va servir per calar foc al vehicle quan després es van llançar còctels molotov. Dins, al seient del conductor, hi havia un agent. És per això que Casiccia i un altre dels detinguts han sigut imputats amb el càrrec d’intent d’homicidi.
Segons explica el diari ‘La Reppublica’, la detinguda és una realitzadora de vídeo que viu a Barcelona des de fa anys i que formaria part del moviment okupa a Torí.
Actuació «en grup»
Notícies relacionadesUn total de vuit persones van ser detingudes per l’atac, sis italianes, una francesa i una espanyola. Són cinc homes i tres dones i tots tenen entre 28 i 35 anys. A quatre dels italians se’ls acusa de «pertinença a grup criminal, desordres públics i danys».
Els Mossos d’Esquadra assenyalen que els acusats van actuar de forma organitzada i «sempre en grup» per provocar destrosses en seus bancàries i mobiliari urbà.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- La sanitat com a columna del benestar (i 2) Del diagnòstic a les propostes de reforma
- Passeig de Gràcia tancarà l’accés a l’L4 cinc mesos
- Obituari Emblema de la comunitat monàstica
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Energia El parc eòlic marí de Roses, encallat al ministeri