Protesta independentista
Òmnium i l’ANC pengen pancartes contra el Rei als voltants de la Seat
Paluzie assegura que darrere de la visita del Rei i Sánchez hi ha una «operació d’Estat» perquè «s’aprofitarà la crisi per fer-se fort a Catalunya»
L’independentisme torna a protestar contra la visita del Rei. Felip VI i el president del Govern, Pedro Sánchez, han acudit aquest divendres a la planta de Seat a Martorell (Baix Llobregat), per donar un reconeixement al teixit automobilístic empresarial, i Òmnium i l’ANC han volgut rebre’ls amb quatre pancartes als voltants de la nau contra el monarca amb el lema «Catalunya no té Rei».
Els Mossos d’Esquadra han truncat el seu pla inicial. A les nou del matí, quan estava previst el muntatge, els agents han retirat dues pancartes visibles des de l’autopista AP-7 i l’autovia A-2 –la tercera no han arribat a penjar-la i han mantingut la quarta–, mentre han desallotjat a peu la vintena de manifestants que es trobaven en un dels ponts, argumentant el risc de distreure els conductors. Els concentrats han respost cridant consignes com «fora les forces d’ocupació».
La presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie, ha assegurat als periodistes que tenien autorització per a la seva acció i, després de trucades a la Conselleria d’Interior, la policia catalana ha permès que es complís el propòsit de les entitats sobiranistes.
⬛⬜‼️ Els @mossos estan fent retirar les pancartes de Catalunya no té rei.
— Assemblea Nacional Catalana (@assemblea) 5 de marzo de 2021
Una vegada més ens trobem davant actuacions del @govern que limiten l'exercici de drets fonamentals.#CatalunyaNoTéRei pic.twitter.com/pru5nArEnd
«Els dispositius d’ordre públic no han d’anar mai contra drets fonamentals com la llibertat d’expressió», ha etzibat Paluzie. Segons el seu parer, «el Rei mai serà benvingut a Catalunya» perquè «trucava a les empreses perquè marxessin» després de la convulsa tardor del 2017, i ha alertat que «l’Estat aprofitarà la crisi per fer-se fort a Catalunya per reforçar el seu poder» amb la gestió dels fons europeus, mentre «des que la Generalitat ho anirà veient passar». «Estem davant una operació d’Estat d’un cinisme espectacular», ha reblat.
Notícies relacionades⬛⬜ Tornem a penjar les pancartes! L'operatiu de @mossos ha rectificat.
— Assemblea Nacional Catalana (@assemblea) 5 de marzo de 2021
Continuem defensant l'exercici de drets fonamentals.#CatalunyaNoTéRei#XarxaIndependència pic.twitter.com/QWApL4gPb4
Per la seva banda, el secretari general de l’Intersindical-CSC, Sergi Perelló, ha assegurat que cal continuar protestant perquè «Catalunya no té Rei i mai ha fet res al servei de la gent». Segons el seu parer, Felip VI representa el «frau» de la monarquia i l’oligarquia a l’«erari públic» i per voler «moure un dels pilars de la indústria del nostre país», com és la Seat.
Els CDR, que havien convocat inicialment en un altre punt, han confluït amb els que han acudit a la convocatòria de les entitats independentistes.
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Alerta veterinària Cinc empreses concentren el 30% dels porcs que es crien a Catalunya
- Salut pública El protocol comú contra la grip aconsella la mascareta
- Música Israel participarà a Eurovisió 2026 i Espanya en quedaria fora
- Espanya La jutgessa deixa en llibertat l’anestesista de la clínica dental de València
- Idiomes Classes de català gratis a bord d’un tren: aquesta és la iniciativa que ja funciona en viatges d’alta velocitat París-Barcelona
- Epidèmia La grip creix a Espanya un 42% en una setmana per l’avanç de casos en nens petits
- Condicions laborals ¿Per què el personal de la sanitat pública rebutja l’Estatut Marc i vol anar a la vaga? Aquestes són les raons
