Eleccions a Catalunya
El PNC de Marta Pascal no arriba als 5.000 vots
L’escissió del PDeCAT s’ha vist superada per Primàries i el FNC
El Partit Nacionalista de Catalunya (PNC), liderat per Marta Pascal, no ha arribat als 5.000 vots a les eleccions catalanes del 14-F. La formació fundada per l’excoordinadora general del PDeCAT, partit que va abandonar la primavera passada per formar el PNC, s’ha quedat molt lluny d’entrar al Parlament. En concret, l’escissió del PDeCAT tan sols ha reunit prop de 4.600 vots: més de 3.000 a la província de Barcelona, uns 900 a Girona, una mica més de 200 a Tarragona i uns altres 300 més a Lleida.
De fet, el mateix PDeCAT, amb gairebé 76.000 vots, tampoc ha aconseguit un escó a la cambra catalana, tot i que alguns sondejos li n’auguraven fins a tres. La llista de Pascal s’ha vist superada per unes altres dues forces independentistes, la formació d’ultradreta Front Nacional de Catalunya (FNC), que ha aconseguit gairebé 5.000 vots, i el Moviment Primàries per la Independència de Catalunya, que rasca els 6.000 vots.
Amb la suma dels recolzaments a aquestes formacions extraparlamentàries, més la CUP, Junts i ERC, als comicis d’aquest 14 de febrer l’independentisme ha guanyat tant en escons, amb 74, com en vots, més d’1.400.000.
- L’OCU ho deixa clar: aquestes són les úniques pizzes de supermercat que aproven en nutrició
- Gastronomia Dabiz Muñoz revela quant costa realment el seu exclusiu menú líquid
- Tribunals Laporta, sobre el cas Negreira: «M’alegra que el jutge li hagi tancat la porta als nassos al Madrid».
- Tennis Alcaraz, Djokovic i una final per a la història a l’Open d’Austràlia
- A la frontera amb Síria Detinguts dos activistes catalans a Turquia després de participar en una manifestació a favor del poble kurd
