Amb els àudios exclosos pel jutge
Pujol Ferrusola utilitza l’operació Catalunya per tornar a demanar personar-se en el cas Villarejo
El primogènit de l’expresident de la Generalitat ja va sol·licitar fa un any poder acusar l’excomissari
Argumenta que converses expurgades coincideixen en data amb la denúncia que va iniciar el cas Pujol
El magistrat va retirar del procediment certs àudios intervinguts a l’entendre que afectaven secrets d’Estat

MADRID 07 02 2020 ECONOMIA Jordi Pujol Ferrusola en la entrada de la Audiencia Nacional donde declara por el caso Grand Tibidabo imagen DAVID CASTRO /
Jordi Pujol Ferrusola, primogènit de l’expresident de la Generalitat, ha tornat a demanar al jutge Manuel García-Castellón que el tingui per personat en la causa en la qual investiga les clavegueres policials i el principal imputat de la qual és l’excomissari José Manuel Villarejo. Pujol Ferrusola, pendent de ser jutjat al costat de la resta de la seva família per diversos delictes, entre els quals, organització criminal i delictes fiscals, ja va sol·licitar poder acusar l’excomissari fa un any, però ara reitera la petició amb uns àudios exclosos pel magistrat del procediment a l’entendre que estaven afectats per la llei de secrets oficials.
En el seu escrit, l’advocat dels Pujol, Cristóbal Martell, lamenta que la seva anterior petició segueixi «encara avui, pendent de resoldre’s» i destaca que «cada vegada són més grans en volum i gravetat els elements que reforcen» que hauria d’estar perjudicat contra Villarejo, perquè en la causa consta que va ser «objectiu» d’una de les seves empreses, Cenyt, amb la qual l’expolicia, valent-se d’aquesta condició, va investigar diferents persones per encàrrec d’altres. Entre aquests hi hauria polítics catalans dins del que es va denominar operació Catalunya.
De la Rosa i la seva denúncia
La petició de personació destaca que les gravacions de les converses que l’excomissari va tenir amb l’empresari condemnat en diversos procediments Javier de la Rosa coincideixen en el temps amb la denúncia que es va presentar contra ell a l’Audiència Nacional i que va donar origen al cas Pujol. Es tracta de la realitzada per la que va ser la seva parella Victoria Álvarez, que també s’havia reunit amb l’excomissari.
En la conversa del novembre del 2012 De la Rosa comenta que «està en una posició difícil» i li demana «ajuda» perquè la Fiscalia havia demanat «la seva compareixença». En la del desembre, diu tenir «informació molt valuosa de la família Pujol» sobre «persones i comptes a l’estranger» i va presentar una denúncia contra l’expresident Jordi Pujol per delictes de suborn, blanqueig de capitals i tràfic d’influències.
Finalment, indica que Victoria Álvarez, exparella de Jordi Pujol Ferrusola, va declarar en seu judicial que un advocat anomenat «Ramón Redondo», que posteriorment va assenyalar que podria dir-se Rafael, la va recollir a l’estació de l’AVE de Madrid per anar a comissaria a interposar una denúncia contra el que va ser la seva parella.
Per la seva part, l’Audiència Nacional ha procedit a deixar en llibertat l’excomissari José Manuel Villarejo en tres de la trentena de causes que se segueixen en contra seu, a causa del compliment anticipat que ja ha tingut del delicte de suborn pel qual se l’investiga en aquestes. En les altres, seguirà a presó, per la qual cosa la seva situació no canvia.
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Estudiants L’agitador Vito Quiles fa una breu aparició a la UAB en un matí marcat per la tensió i les càrregues policials
- ART Aquesta és l’obra de Picasso que ha desaparegut en un viatge de Madrid a Granada per ser exposada: valorada en 600.000 euros
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Cribratge de càncer de mama El País Valencià no va trucar a 90.000 dones que s’haurien d’haver fet una mamografia el 2024
- INFORME Perfil de les addiccions: l’alcohol és la substància més consumida entre les dones, seguida de la cocaïna