Picabaralla dins del Govern de coalició
Calvo discrepa «absolutament» de les paraules d’Iglesias sobre la normalitat democràtica a Espanya

fcasals45688043 madrid 30 10 2018 congreso de los diputados la vicepresiden181030122028
La vicepresidenta Carmen Calvo ha dit discrepar «absolutament» de les paraules del líder de Podem i també vicepresident del Govern, Pablo Iglesias, en les quals qüestionava la plena normalitat democràtica d’Espanya pels presos del procés. La dirigent socialista ha recalcat que Espanya té «la normalitat pròpia d’un Estat de Dret» on a tots se’ls apliquen les lleis per igual.
En una entrevista al diari ‘Ara’, Iglesias ha assegurat que «no hi ha una situació de plena normalitat política i democràtica a Espanya quan els líders dels dos partits que governen Catalunya, un està a presó (Oriol Junqueras, d’ERC) i un altre a Brussel·les» (Carles Puigdemont de Junts).
Al ser preguntada si també pensa que a Espanya no hi ha plena normalitat democràtica, Carmen Calvo ha admès que discrepa «absolutament», ha defensat que Espanya és «una democràcia seriosa» i s’ha remès a la campanya electoral en què estan participant els líders del procés.
Notícies relacionades«Tenim la normalitat pròpia d’un Estat de Dret on s’apliquen la lleis a tots per igual –ha remarcat–, i en aquest sentit, tenim en campanya una oportunitat interessantíssima per treure Catalunya d’una dècada molt frustrant, amb normalitat de caràcter polític.
Segons el seu parer, «tot el que vol i pot participa» en la campanya i «qui no participa és perquè va fugir del seu país». A més, afirma que l’Estat de Dret «garanteix el desenvolupament d’una campanya i unes eleccions».
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"