CITA AMB LES URNES EN L’AIRE
El Govern central mostra la seva «coincidència» amb la suspensió de l’ajornament electoral
L’Executiu considera que la seva posició sobre els comicis catalans s’ha vist ratificada pel TSJC

La ministra portavoz y de Hacienda Maria Jesus Montero comparece en rueda de prensa posterior al Consejo de Ministros en Moncloa Madrid (Espana) a 22 de diciembre de 2020 El Consejo de Ministros ha aprobado este martes el decreto de prohibicion de los desahucios sin solucion habitacional que incluira la prohibicion de los cortes de suministros basicos (luz agua y calefaccion) asi como un plan de apoyo al sector Horeca (hosteleria restauracion y cafeterias) y del comercio 22 DICIEMBRE 2020 DESAHUCIOS ALQUILER HIPOTECA COVID-19 CORONAVIRUS GOBIERNO PSOE EUROPA PRESS M FERNANDEZ POOL 22 12 2020 /
El Govern central ha vist aquest dimarts ratificades les seves tesis sobre l’ajornament electoral a Catalunya. La resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que ha suspès cautelarment el retard fins al 30 de maig i ha mantingut la convocatòria original per al 14 de febrer mentre es pronuncia sobre el fons de l’assumpte, és «coincident» amb la visió de l’Executiu, ha assenyalat el seu portaveu, María Jesús Montero.
Malgrat que els magistrats, de moment, s’han limitat en la seva primera decisió a estimar les peticions de dos recursos presentats contra el decret que posposava els comicis, Montero ha anat una mica més enllà. «El tribunal considera que no es poden ajornar les eleccions. El Govern central no qüestiona el que han dit els tribunals, que és coincident amb el que deia el ministre de Justícia», ha dit la també ministra d’Hisenda des de la Moncloa.
Montero feia referència així a la posició que va mantenir fa uns dies Juan Carlos Campo, que es va aturar en el buit legal existent entorn d’una decisió com la d’ajornar unes eleccions, en aquest cas motivada per les males dades de la pandèmia en els últims dies. «Molta cautela davant una falta de previsió legal. Suspendre la democràcia és greu. Si no queda més remei, es podria fer. Però és una cosa molt i molt delicada», va dir el titular de Justícia.
- Cotxe elèctric Galícia i Aragó volen treure a Catalunya la fàbrica de bateries de Martorell
- L’evolució de la pandèmia La caiguda dels contagis s’alenteix fins a gairebé aturar-se a Espanya
- TU I JO SOM TRES Benvinguda la nostàlgia, segons Sala Martín
- L’Eurocambra vota la retirada de la immunitat a Puigdemont
- Setge a la malaltia La salut depèn de la bona alimentació de la flora intestinal
- Cotxe elèctric Galícia i Aragó volen treure a Catalunya la fàbrica de bateries de Martorell
- Polèmica declaració L’alcalde socialista de Càceres: les bateries de la fàbrica de Martorell no es nodriran de liti extremeny
- L’Eurocambra vota la retirada de la immunitat a Puigdemont
- La pregunta d’‘Aquí, amb Josep Cuní’ i EL PERIÓDICO ¿Veu l’independentisme capaç de formar un govern eficient?
- reaccions Foment diu que el Govern va fer «el ridícul» quan va plantar Seat