Sánchez i Casado mantenen una conversa «sense avenços» sobre el poder judicial
El Govern acusa el líder del PP de «bloqueig» i l’adverteix que està esgotant «els terminis de cortesia»
El presidente del Gobierno Pedro Sanchez (i) y el presidente del PP Pablo Casado se saludan con el codo en el Palacio de Moncloa antes del inicio de su reunion en Madrid (Espana) a 2 de septiembre de 2020 El lider del Partido Popular ha sido el primero en ser citado por Sanchez dentro de la ronda de reuniones con las fuerzas de oposicion para sondear posibles apoyos para la negociacion de los Presupuestos Generales y la renovacion pendiente de instituciones como el Consejo General del Poder Judicial (CGPJ) 02 SEPTIEMBRE 2020 PRESUPUESTOS PGE CONSEJO GENERAL DEL PODER JUDICIAL CGPJ NEGOCIACION Pool 02 09 2020 /
La renovació del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) no avança. Pedro Sánchez ha trucat aquest dimarts a Pablo Casado per intentar renovar l’òrgan de govern dels jutges. La conversa, de 45 minuts, no ha aconseguit desbloquejar la negociació sobre un òrgan que fa dos anys que està en funcions.
«El president ha transmès al líder de l’oposició que el Govern està disposat a arribar a acords de país amb la seva formació. Li ha reiterat la importància de complir el mandat constitucional de renovar òrgans tan importants com el CGPJ, el Tribunal Constitucional, el Defensor del Poble i el Consell d’Administració d’RTVE, alguns dels quals, com ara l’òrgan de govern dels jutges, fa més de dos anys que estan fora del termini per a la seva renovació», assenyalen fonts de la Moncloa.
«Malgrat la nova crida del president del Govern a complir íntegrament la lletra de la Constitució, la conversa no ha permès avenços i només ha servit per comprovar que la posició de bloqueig del PP continua sent la mateixa», continuen les mateixes fonts.
Notícies relacionadesEl PP continua sense voler segellar un acord amb el Govern, que en principi no es probable abans de les eleccions catalanes del pròxim 14 de febrer. Aquest dimarts, el ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, ha assenyalat que els conservadors estaven esgotant «tots els terminis de cortesia», i ha acusat Casado de «ser constitucional a temps parcial».
Alhora, al Congrés, s’ha posat en marxa la iniciativa del PSOE i Podem per limitar les funcions del CGPJ si ha expirat el seu mandat. De moment, a l’espera d’un pacte que encara sembla llunyà, els socialistes i els morats han aparcat l’altra part d’aquesta reforma: la polèmica rebaixa de majoria reforçada a majoria simple en l’elecció dels membres del Consell, una mesura que faria que el PP no fos indispensable per a la renovació.
Consell General del Poder Judicial ( CGPJ ) Pablo Casado PP - Partit Popular PSOE Pedro Sánchez
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- "Volíem aprofitar les onades"
- Un poble de Lleó ven més butlletes del Gordo de les que va comprar
- Obituari Mor Carles Vilarrubí, empresari i exvicepresident del Barça, als 71 anys
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- La caixa de ressonància ¿Els millors discos de l’any o els més importants?
- Estil de vida El secret de la longevitat de Lewandowski per seguir a l’elit amb 37 anys: «No és el que faig ara, sinó el que he fet els últims 10 anys»
- Nous hàbits de criança Anar al col·le amb bolquers, pijama o talons de ‘Frozen’: la falta de límits familiars tensa la gestió de l’aula a infantil
- Nous hàbits de criança Mireia Miralpeix, mestra d’Infantil: «Els nens agraeixen els límits, no poden carregar amb el pes de decidir quan es treuen el bolquer»
- Obituari Carles Vilarrubí, l’empresari català amant del cine i la gastronomia que va plorar pel Barça
