corregeixen els Pressupostos
El PSOE i Podem pacten congelar els sous del Govern el 2021
Sánchez cobrarà 84.845,16 euros, i Iglesias, 79.746,24 euros
pedrosanchezdavidcastro /
Els grups del PSOE i Unides Podem al Congrés dels Diputats han registrat una esmena conjunta al projecte pressupostari per congelar el sou dels membres del Govern el 2021. El text especifica que el sou del president del Govern queda en 84.845,16 euros; el dels vicepresidents, en 79.746,24; el dels ministres, en 74.858,16; el del president del Consell d’Estat, en 85.196,88 i el de president del Consell Econòmic i Social, en 93.075,48. A aquests dos últims càrrecs no els afectarà la congelació salarial.
Tampoc s’aplicarà a la resta d’alts càrrecs del Govern. Així, el 2021, els secretaris d’Estat passaran a percebre 73.423,54 euros a l’any; els sotssecretaris cobraran 65.097 i els directors generals, 55.660. El gener passat, abans que esclatés la pandèmia, l’Executiu ja s’havia aplicat la pujada salarial del 2% pactada amb els funcionaris per al 2020 i ho va fer mitjançant decret llei, ja que els Pressupostos estaven prorrogats. L’esmena, expliquen fonts de la cúpula socialista, es va decidir «a última hora» en el Govern i «es va traspaperar» en l’enviament, per la qual cosa va ser registrada fora de termini al Congrés, tot i que s’admetrà a debat si algun grup, com és previsible, hi posa pegues.
Aquesta no ha sigut l’única esmena registrada per socialistes i morats. Fruit de la negociació prèvia amb diverses forces de l’arc parlamentari, els partits del Govern també han inclòs, entre altres coses, canvis que suposen 100.000 euros per a organitzacions del tercer sector en la lluita contra la bretxa de gènere digital, 50.000 euros per a la Fundació Reial Institut Elcano d’Estudis Internacionals i Estratègics i 40.000 euros més per a l’Acadèmia de la Llingua Asturiana, dotacions que surten d’altres partides.
S’afegeix, a més, una altra esmena amb l’objectiu de poder fer front al pagament de les obligacions generades en exercicis anteriors per a la construcció del Telescopi Europeu Extremadament Gran de l’Observatori Europeu del Sud, així com una correcció tècnica de les bonificacions a aplicar per incentivar trànsits i serveis marítims que coadjuvin en el desenvolupament econòmic i social.
Unides Podem Pablo Echenique Consell de Ministres Congrés Senat PSOE Pressupostos Generals de l'Estat Govern Pedro Sánchez Podem Adriana Lastra Ministeri d'Hisenda
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- El futur de la mobilitat A BCN (5) Els conductors de VTC sèniors temen perdre la feina amb la nova llei del taxi
- ELS RIGORS DE L’HIVERN Protecció Civil activa el pla Neucat i demana avançar la tornada a casa
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Previsió meteorològica Catalunya activa avisos per nevades, fred i vent a diverses comarques el dia dels Reis
- Carta a la militància Sánchez condemna «amb rotunditat» la «violació de la legalitat internacional» a Veneçuela
- Crisi veneçolana El vídeo de Maduro després d’arribar detingut a Brooklyn: «Happy new year»
- Relleu al país americà Delcy Rodríguez, la cap a l’ombra del chavisme
