Carrera preelectoral
Borràs es postula com a candidata de Junts en les eleccions
La diputada al Congrés, imputada per la seva gestió en l'ILC, es presentarà a les primàries del partit de Puigdemont
Fonts de l'entorn de l'expresident dubten que l'exconsellera acabi sent l'elegida
zentauroepp50678340 barcelona 31 10 2019 entrevista a laura borras191116130855 /
«Si hi ha primàries, em presentaré». Així confirma la diputada de Junts, Laura Borràs, en una entrevista al ‘Huffington Post’, la seva voluntat de ser la candidata del partit de l’expresident Carles Puigdemont en les pròximes eleccions catalanes. D’aquesta manera, s’obre la veda i el joc intern a Junts per optar a un lloc preuat: el de presidenciable. Fonts del partit ja han advertit que Borràs no figura a la quiniela en les primeres posicions i insisteixen que el candidat ha de ser Puigdemont.
L’assumpte és difícil i motiva cops de colze cada vegada més indissimulats. El conseller de polítiques digitals, Jordi Puigneró, s’ha mostrat des de fa mesos també «a disposició» del nou espai polític per ser el candidat. Un altre punt ha fet el també conseller, en aquest cas de Territori, Damià Calvet, que procedeix de Convergència i del PDECat però que ara, juntament amb nombrosos càrrecs, ha optat per trencar el carnet postconvergent i situar-se en l’espai de Puigdemont. No són els únics noms possibles en un partit que ha implantat el sistema de primàries per a aquesta elecció i on la majoria aposta perquè sigui Puigdemont qui lideri la llista tot i que no pogués exercir el càrrec en cas de ser Junts la candidatura guanyadora.
Notícies relacionadesPerò la llista és més llarga i els coneixedors de Junts no donen per tancat cap nom. És més, dubten que Borràs acabi triomfant en les primàries. Preguntada ella mateixa si compta amb la benedicció de Puigdemont o del ja també expresident Quim Torra, contesta que «no som en un terreny en el qual siguin necessàries benediccions».
Imputada per corrupció
Borràs està actualment imputada pel Tribunal Suprem pels delictes de prevaricació, frau a l’administració, malversació de cabals públics i falsedat documental per la presumpta fragmentació de contractes de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), en l’etapa en què era la seva directora, per poder-los adjudicar a un amic, l’informàtic Isaías Herrero, també imputat. Borràs ha defensat la seva innocència i ha atribuït l’actuació judicial a una «causa general» contra l’independentisme.
Carles Puigdemont Eleccions Catalunya Congrés Catalunya Jordi Puigneró Damià Calvet Laura Borràs Quim Torra Junts per Catalunya
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
