CONSELL DE MINISTRES
El Govern evita aclarir les mesures de relaxació: «No volem especular»
L'Executiu insisteix a no anticipar els pròxims escenaris de l'estat d'alarma, malgrat que Espanya va «en la bona direcció» davant el virus

undefined52007027 madrid 28 01 2020 pol tica rueda de prensa posterior a la re200128131248 /
Des de fa diversos dies, el Govern ha canviat el seu relat davant el coronavirus. De prioritzar les advertències sobre la «duresa» de les conseqüències de la pandèmia (socials, econòmiques i sobretot sanitàries, amb més de 500 morts al dia), la Moncloa ha passat a remarcar que Espanya va «en la bona direcció» i que aviat les severes mesures de confinament, que han portat a paralitzar tota la indústria no considerada essencial, seran menys estrictes. Però l’Executiu evita tant sí com no en quines mesures de relaxació de l’alarma està pensant: si els nens podran tornar a passejar pel carrer, per exemple, o si s’autoritzarà la pràctica d’exercici fora de casa, o si es recomanarà l’ús generalitzat de mascaretes.
«No volem especular», ha repetit diverses vegades, després del Consell de Ministres, la portaveu i titular d’Hisenda, María Jesús Montero. La reunió a la Moncloa ha servit per sol·licitar al Congrés la pròrroga de l’estat d’alarma fins al pròxim 26 d’abril, una decisió que serà validada pel Congrés, amb el recolzament de la majoria dels grups polítics, aquest dijous.
El ple d’aquell dia, malgrat que Pedro Sánchez aconsegueixi el vistiplau a l’extensió del confinament, s’anticipa bastant aspre. Fa setmanes que la dreta critica sense pausa el Govern, per la seva presumpta tardança a l’hora de prendre decisions i la falta de diàleg, i els aliats tradicionals de la coalició entre el PSOE i Podem, com ERC i el PNB, s’han anat allunyant.
Mentrestant, l’Executiu continua transmetent la necessitat d’uns nous pactes de la Moncloa, en la línia dels firmats pels partits democràtics el 1977 per impulsar la transició i l’economia, per a quan acabi la pandèmia. «Volem obrir un horitzó de col·laboració amb tots els grups polítics, organitzacions empresarials i sindicals, administracions territorials. Ho fem amb humilitat i generositat. Espanya passa per moments excepcionals. També ho van ser fa quatre dècades, quan totes les forces democràtiques van haver d’unir-se per crear el país en què ens hem convertit», ha dit Montero.
Hotels per a asimptomàtics
Notícies relacionadesLa portaveu ha donat llargues a totes les preguntes sobre què passarà a curt termini. Si el confinament en hotels dels positius asimptomàtics serà voluntari o forçós. Si hi haurà un aprovat general a tots els alumnes davant de la dificultat de reprendre el curs. Quins criteris s’utilitzaran per seleccionar la població a la qual es practicarà els tests ràpids sobre el coronavirus.
«El Govern està abordant diferents escenaris en el fenomen de la desescalada. Els anirem transmetent. No volem desenvolupar cap tipus d’especulació. En la mesura que l’evidència científica ens doni aquest tipus de decisions, les anirem transmetent», ha dit la també ministra d’Hisenda, que és metge de professió. «En crisis sanitàries no és bona l’especulació», ha conclòs.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Judici a l’Audiència de Barcelona La ‘manada de Castelldefels’ reconeix la violació de tres noies i aconsegueixen una important rebaixa de la condemna
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»