El Govern accelera el seu pla d'ingrés vital pel coronavirus
En el Consell de Ministres continua el debat sobre la suspensió del pagament dels lloguers

sanchez-iglesias /
El Govern està treballant per poder posar en marxa com més aviat millor un ingrés mínim vital per protegir tots aquells que no tenen rendes o que han vist reduïts els seus ingressos, segons fonts d’Unides Podem han assegurat a EL PERIÓDICO. Aquesta seria una de les mesures que tindria el Consell de Ministres sobre la taula per reforçar l’«escut social» davant de la crisi del coronavirus.
L’Executiu va aprovar dimarts passat un paquet de mesures econòmiques que suposa la mobilització de 200.000 milions d’euros en recolzament de les empreses i de l’ocupació i en ajuda dels col·lectius més vulnerables. No obstant, des del partit liderat per Pablo Iglesias assenyalen que aquesta nova proposta aniria destinada a aquelles persones que no poden beneficiar-se de la resta d’ajuts.
Les mateixes fonts apunten que aquesta mesura tindria una durada temporal. No obstant, el cert és que el Govern estudia la possibilitat d’implementar aquest ingrés mínim vital des de fa temps i, fins i tot, ja disposa disposa d’estudis per analitzar com es podria anar incloent de manera progressiva.
Debat continu
Notícies relacionadesAltres dels debats que es continuen mantenint al si de l’Executiu és la situació dels lloguers. Fonts de l’entorn d’Unides Podem apunten que la intenció de la seva formació és aconseguir la suspensió dels pagaments del lloguer mentre duri la crisi.
Aquesta mesura ja la va presentar el ministre de Consum, Alberto Garzón, davant dels seus companys la setmana passada. No obstant, aquest plantejament es va trobar el rebuig de la ministra d’Economia, Nadia Calviño. Els morats tampoc han sigut capaços de convèncer els seus aliats d’estendre la moratòria del pagament de les hipoteques als lloguers.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió