Cs demana al Govern que l'UME construeixi un hospital de campanya a Catalunya
Roldán sol·licita a Torra que es comuniqui amb la ministra de Defensa per dur-ho a terme
«No podem esperar que el nostre sistema sanitari entri en fase de col·lapse», apunta la líder taronja

zentauroepp50290985 lorena roldan191011143142 /
Ciutadans ha exigit aquest dissabte al Govern que es comuniqui amb la ministra de Defensa, Margarita Robles, per «treballar amb la Unitat Militar d’Emergències (UME) en la instal·lació d’un hospital de campanya a Catalunya» que pugui atendre els malalts de coronavirus. «Ja busquem una ubicació per aquesta infraestructura. El sistema sanitari està col·lapsant, no tenim temps per perdre», ha escrit la líder del partit a Catalunya, Lorena Roldán, a Twitter.
En declaracions a aquest diari, Roldán ha assenyalat que, malgrat les mesures restrictives i de confinament,«el Covid-19 es continua propagant pel nostre país, amb especial incidència en comunitats com la de Madrid o Catalunya». «És per això que li demanem al Govern que actuï amb la màxima responsabilitat i diligència. No podem esperar que el nostre sistema sanitari entri en fase de col·lapse durant la setmana que ve, com ja han advertit la portaveu del Govern, Meritxell Budó, i la consellera de Salut, Alba Vergés», ha demanat.
Roldán dona per fet que el sistema sanitari «col·lapsarà» i que les ucis disponibles «seran insuficients», per la qual cosa demana «actuar amb rapidesa». «Des de Cs instem el Govern a anticipar-se al desbordament de les ucis i prendre nota de les mesures que s’estan prenent a la Comunitat de Madrid, on s’està portant a terme, amb l’ajuda de l’UME, el condicionament del Pavelló 9 d’IFEMA per convertir-lo en un hospital de reforç amb 5.500 llits», ha afegit.
La líder taronja insisteix que «el temps juga en contra nostre» perquè «el virus ens porta avantatge». «Necessitem més llits i material», ha afirmat, i ha estès la mà a l’Executiu de Quim Torra per posar fil a l’agulla amb noves mesures per frenar la pandèmia.
- La nova Casa Blanca Les protestes contra Trump s’estenen per tot els EUA
- Accident aeri Un avió amb 242 passatgers amb destinació a Londres s'estavella durant l'enlairament en una ciutat de l'Índia
- Presumptes comissions Santos Cerdán dimiteix com a secretari d'Organització i deixa el seu escó al Congrés
- Tempesta judicial i política Una gravació de Koldo vincula Santos Cerdán amb comissions
- La relació post-Brexit La UE, Espanya i el Regne Unit segellen un acord polític històric sobre Gibraltar
- Troben un cos que podria ser el de la catalana desapareguda el desembre passat al Pirineu francès amb el seu company
- Compareixença a Ferraz Sánchez demana "perdó" per confiar en Santos Cerdán, evita concretar la seva responsabilitat i descarta eleccions
- Sisme al PSOE Les 15 frases de Pedro Sánchez contra Santos Cerdán: "Mai hauria hagut de confiar en ell"
- Accident Troben un passatger supervivent de l'accident d'avió d'Air India
- Manual per entendre el Nutriscore: ¿per què el pa integral és un aliment A i l’oli d’oliva és B?