viatge d'estat

El rei Felip VI recorda l'11-M des de París

El Monarca ofereix commemorar a Espanya el Dia Europeu de Víctimes del Terrorisme el 2021

Espanya i França posen de relleu la seva cooperació antiterrorista, a dins i a fora de les seves fronteres

felipe

felipe / LUDOVIC MARIN (AFP)

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

El rei Felip VI ha retut homenatge aquest dimecres a les víctimes dels atemptats de l’11 de març des de París, on el president francès, Emmanuel Macron, ha organitzat una jornada de record amb motiu del Dia Europeu de Víctimes del Terrorisme. En el seu discurs, Felip VI ha anunciat que a Espanya li agradaria acollir les cerimònies de commemoració el 2021.

L’11-M va ser declarat Dia Europeu de les Víctimes del Terrorisme el 2004, amb motiu dels atemptats de Madrid, els més mortífers en terra de la UE, però mai hi ha hagut una commemoració solemne paneuropea. Ara, Espanya proposa acollir una cerimònia el 2021 si les institucions europees ho aproven.

Felip VI i la la reina Letizia assisteixen aquest dimecres a París al primer Dia Nacional d’Homenatge a les Víctimes del Terrorisme convocada per França amb motiu del dia europeu, una ocasió que ha servit per posar de relleu l’estreta cooperació antiterrorista entre França i Espanya, dins de les seves fronteres i també en escenaris llunyans com el Sahel.

Notícies relacionades

El cap d’Estat espanyol també ha reivindicat el model espanyol d’atenció a les víctimes del terrorisme i ha reafirmat l’afany d’Espanya per aconseguir l’adopció d’un «Estatut jurídic internacional de víctima del terrorisme» que prevegi drets per a les víctimes i obligacions internacionals per als Estats.

La cerimònia, celebrada a la plaça del Trocadéro, amb la Torre Eiffel com a teló de fons, s’ha adaptat a les decisions franceses amb motiu del brot de coronavirus –s’han limitat els assistents perquè siguin menys de mil. A l’arribada dels Reis al Palau de l’Elisi s’ha pogut veure com Macron i la seva dona, Brigitte, els saludaven sense contacte físic

Temes:

Felip VI