LA POSTCONVERGÈNCIA
El País de Demà recolzarà la creació d'un partit centrista
La moderació ideològica presideix l'estratègia política d'aquest col·lectiu
Els exdirigents de CDC aposten pel llarg termini

zentauroepp52669009 07 03 2020 el portavoz de el pa s de dem antoni garrell a200307140642 /
El grup d’exdirigents de Convergència, empresaris, professionals i algun afí al PSC, organitzats com El País de Demà, ha confirmat el seu pas a la política donant suport a la creació d’un partit que respon als seus objectius: sobiranisme dins de la llei i centrisme ideològic. Així ho va certificar una reunió a Barcelona que donarà pas a l’impuls d’una candidatura per a la qual ja hi ha alguns noms suggerits però que encara no té calendari d’irrupció conegut. El que sí que és clar és la tendència ideològica d’aquest nou espai: un espai de moderació lluny de l’esquerra clàssica i de la dreta més conservadora.
En el document analitzat pels integrants de la plataforma hi ha pistes ideològiques. En matèria d’impostos, per exemple, lluny de suggerir un augment de la pressió fiscal a les rendes més altes, aposten per «crear un entorn competitiu a nivell fiscal per crear i atraure empreses» i reduir «traves burocràtiques», amb l’objectiu d’atraure talent. A més, prioritzen la innovació i l’R+D sense descartar «la implementació de la renda mínima universal». El document passa de puntetes sobre qüestions clau com el futur de les pensions i la reforma laboral del PP. Defensa la millora de l’estat del benestar i també la col·laboració publicoprivada. I en vivenda aposten per la «regulació i inversió pública» per al lloguer i la rehabilitació.

Al terreny del procés, crítiques a l’estratègia unilateral, defensa del referèndum acordat i d’una possible reforma constitucional per aconseguir una nova entesa «de conveniència» amb l’Estat.
El País de Demà ha obert la porta a acords amb Units per Avançar –format per exdirigents de l’extinta Unió– però insistint que serà el nou partit el que defineixi aquestes aliances. L’aposta d’aquest ‘think tank’ centrista, insisteixen, passa pel llarg termini. Assumeixen que la via electoral no els reportarà un gran resultat i prefereixen insistir en debats com el de la innovació i la revolució tecnològica. Però políticament el seu futur passarà, sens dubte, per la seva capacitat o no d’atreure votants i militants de la postconvergència crítics amb l’estratègia de Puigdemont i intentar pescar també al terreny del catalanisme progressista.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- EUROVISIÓ RTVE aprova retirar Espanya d’Eurovisió si hi participa Israel
- Cambra catalana Wagensberg renuncia a l’acta de diputat d’ERC al Parlament
- Cas Koldo Anticorrupció desmunta els arguments de Cerdán per demanar la seva llibertat: «L’aforament no implica mirar cap a un altre costat»
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- Futbol El Barça aposta per Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic al Bernabéu