31 març 2020

Anar al contingut

PATRULLA ÀGUILA

Mor un pilot de l'Acadèmia General de l'Aire a l'estavellar-se a La Manga

Es dona la circumstància que el comandant Garvalena va substituir Francisco Marín després del seu accident mortal de l'estiu passat

És el tercer accident aeri que hi ha a la costa de la Regió des del 2019

Alberto S. De La Peña / A.L.H. / Agencias

El comandant Eduardo Fermín Garvalena ha mort aquest dijous a l’estavellar-se l’avió militar que pilotava a La Manga (Múrcia). Garvalena, de 38 anys i pare de tres filles, tenia d’experiència 2.300 hores de vol. Es dona la circumstància que aquest membre de l’Acadèmia General de l’Aire (AGA) va substituir Francisco Marín després del seu accident mortal de l’estiu passat.

L’avió amb el qual s’ha precipitat al mar Mediterrani era un C-101. Segons l’Exèrcit de l’Aire, la unitat acrobàtica estava realitzant un entrenament i un dels reactors ha caigut, per causes que es desconeixen, a l’aigua, a l’altura del quilòmetre 6,5 de La Manga, tal com informa ‘La Opinión de Murcia’.

Dos barcos de l’empresa d’emergències de San Javier es dirigeixen a la zona i un equip de bussejadors es preparen per a la tasca de recerca del pilot. Aquest equip pertany a l’empresa d’emergències de San Javier i va ser el mateix que va intervenir en l’accident de l’avió d’entrenament que es va estavellar el setembre de l’any passat davant l’aeroport de San Javier. Un camió polivalent d’aquesta empresa també es dirigeix a la zona.

És el tercer accident aeri que ocorre a la costa de la Regió de Múrcia en els últims set mesos. El primer va passar a l’agost, també a La Manga, quan un avió de la Patrulla Àguila va caure al mar. Es va saldar amb la mort del pilot, el comandant Francisco Marín, que Garvalena va substituir. El segon va tenir lloc setmanes després a Santiago de la Ribera. L’instructor Daniel Melero i l’alferes Rosa Almirón van perdre la vida quan l’aeronau en la qual feien pràctiques es va estavellar poc després d’haver-se enlairat.

Avió d’acrobàcies 

L’avió C-101 és des de fa gairebé 40 anys l’avió oficial d’entrenament de l’Exèrcit de l’Aire i acabarà la seva vida útil el 2020-2021.

El Ministeri de Defensa d’Espanya va firmar a principis d’any el contracte amb l’empresa suïssa Pilatus Aircraft per al subministrament de 24 avions d’entrenament PC-21, que seran operatius a finals d’aquest any, per substituir l’actual flota de 66 reactors C-101.

En la seva última visita a la Regió de Múrcia, la Ministra de Defensa, Margarita Robles, va comunicar que «no hi ha data concreta» per a l’arribada d’aquests nous avions i que «s’estan complint els processos administratius».