ARTICLE 100.2
Junqueras i Romeva podran sortir de la presó tres dies a la setmana
Sànchez, Cuixart, Forn, Forcadell i Bassa ja han sortit de la presó gràcies a l'aplicació d'aquest article per treballar, fer voluntariat o cuidar familiars d'edat avançada
La Junta de Tractament de la presó de Lledoners acorda l’aplicació de l’article 100.2 a l’exvicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras i a l’exconseller Raül Romeva. Segons fonts de la Conselleria de Justícia, els permisos es començaran a aplicar la setmana que ve.
Mitjançant aquest article, els dos polítics presos podran sortir de la presó tres dies a la setmana durant sis hores per treballar, sempre entre setmana, segons ha informat la Secretària de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima.
El Fiscal Superior de Catalunya, Francisco Bañeres, ha defensat els recursos amb els quals el ministeri públic s’oposa als permisos laborals als presos del procés i ha afirmat que «el més raonable» seria que la Generalitat els hagués concedit el tercer grau si els veu rehabilitats.
A uns altres 405 presos se’ls aplica el 100.2
Notícies relacionadesJordi Sànchez, Jordi Cuixart, Quim Forn, Carme Forcadell i Dolors Bassa ja han sortit de la presó gràcies a l’aplicació d’aquest article per treballar, fer voluntariat o cuidar familiars d’edat avançada.
Actualment a Catalunya hi ha 405 interns als quals se’ls aplica l’article 100.2. La junta de tractament, remarquen fonts de la Conselleria, la integren juristes, psicòlegs, treballadors i educadors socials, metges i mestres que són professionals independents. Aquest article s’aplica per permetre als presos que puguin sortir a l’exterior per treballar, per participar en tasques de voluntariat o acudir a cursos de formació.
Jordi Cuixart Jordi Sànchez Dolors Bassa Carme Forcadell Raül Romeva Oriol Junqueras Catalunya Independència de Catalunya Polítics catalans presos Joaquim Forn
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població